beginnende dame op een mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een foto zegt meer dan 1000 woorden. :winkie:
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Oh je wil een plaatje van mijn meisie zien
;-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

tiewrap schreef: Het hangt ook wat van haar maten af.
Vrouwen hebben vaak een langere romp waardoor het wel af wijkt.
Ik ben nieuw, maar hier weet ik wel wat vanaf. Ik constateerde dat dames van mijn lengte prima met mijn fiets overweg konden en ben het toen eens gaan uitzoeken.

Mannen en vrouwen hebben practisch gezien vrijwel dezelfde rompverhouding

Daar is een uitleg voor:

1. De cormic index (de verhouding romp/been) verschilt niet zoveel: Cormic Index verschil is 49.8% voor mannen versus 50.45% voor gemiddelde vrouwen. Dit zijn Afrikaanse dames, maar lichaamsverhoudingen zijn redelijk universeel, als het verschilt gaat het om procentpunten.

http://ispub.com/IJBA/2/2/5603#" onclick="window.open(this.href);return false;

Met een romp/benen van pak en beet 145cm (alles boven de schouders tellen we even niet mee) is dat gemiddeld een cm. Dat is niet alleen vrij weinig, er is nog een ander verschijnsel waarom er praktisch gezien geen verschil is, namelijk de normale verdeling...

2. De normale verdeling en de Bell Curve.

https://drjon.livejournal.com/1335860.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Met een cormic index verschil van een half procentje kan je er van uit gaan dat die curves voor mannen en vrouwen behoorlijk over elkaar heen gaan vallen. En dat gaat zelfs op voor dingen als schoenen, zadels etc. Daar is wel een significant gemiddeld afmetingsverschil als je gaat aggregeren, maar er zijn heel veel grote vrouwen, kleine mannen, mannen met een breed zitbot, dames met een krap zitbot.

Ik vrees dat het idee dat vrouwen significant langere benen hebben toch vooral een (wederzijdse?) wensdroom is :winkie:

Het hele idee dat er dames en heren geo is, is kwatsj. Er zijn grote en kleine mensen, misschien dat er meer kleine vrouwen zijn, maar de overlap is enorm. Daarom is het meestal een pastel-kleurtje, zacht breed zadel en klaar is je damesmodel :lol:
Plaats reactie