Banden en bandendruk

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MSmit73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 5 februari 2017, 12:52

Hallo allemaal, waarschijnlijk al vaker ter sprake gekomen en evenveel antwoorden zullen gegeven zijn; Maar als jullie een rit gaan rijden waarin je zowel over asfalt, door het bos, over het parcours van Schoorl en via het strand rijdt en vervolgens weer via de weg naar huis gaat, welke type banden leggen jullie dan en hoe hard pompen jullie ze op? Ik ben rond de 85kg.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Waar wil je het meest op de limiet rijden? Een band die alles(goed) kan bestaat helaas niet. Als ik op mijn thuisparcours ga rijden moet ik ook 8km heen en 8km terug over de weg, maar liever dat dat wat minder gaat dan dat ik met het te hoge druk of te weinig profiel in het bos moet fietsen...

Ik heb overigens nog de standaard racing Ralph's voor en achter, tubeless met voor het bos 1.6-1.8 bar.
De RaRa aan de voorkant begint nu wel aan zijn grens te komen, maar van de zomer was het een prima band

Als ik alleen op de weg rij zet ik ze op 2.5 bar ofzo, maar dat is een uitzondering.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmz, hier als ik naar Spaarnwoude ga, is 2x 1 uur over asfalt.

X-King voor en achter op ongeveer 2 bar, terwijl ik normaal 1.6 en 1.8 rijdt met binnenbanden.
Gewicht 65kg.

Op zich is het verschil in rolweerstand niet zo groot wanneer ik ze op 2.0 bar rijdt of bijv. 3.5 bar op de weg.
Dus dan maar gewoon wat zachter met dus betere grip op het parcours.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ik rijd het grootste deel vh jaar met rocket ron voor en thunder burt achter. 3 bar over het asfalt en 1,7 gemiddeld in het bos. Pompje mee en 2 minuten extra werk. Die moeite compenseer ik denk ik wel met het verschil in bandendruk. Ik denk dat mijn bsndencombo ook in Schoorl niet zou misstaan. Wellicht een racing ralph achterop als het wat nattig is.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

klein pompje mee!
Plaats reactie