Twijfelgevalletje....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
ericsaskia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 29 augustus 2004, 21:20
Mijn mountainbike: Cube LTD One (2004)

Hallo, ik ben eventueel geinteresseerd in onderstaande fiets, iemand die een oordeel kan geven wat betreft specificaties van de fiets?
Het bouwjaar is 2000 of 2001, weet ik nog niet zeker....
Ik twijfel nog tussen een nieuwe Cube Acid http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=9824 en onderstaande "occasion" fiets, het verschil in prijs is nihil.
Alle input welkom!!!!!!!!!!

---------------------------------------------------------------------------------

Aangeboden: SPECIALIZED Stumpjumper M2 pro

Prijs: € 750,00

Beschrijving: Mooie Specialized stumpjumper M2 te koop, met Octalink Crankstel LX, XT Bracketas, XT voorderrailleur, XT ketting, nieuwe tandwielen en een XTR ouder type achterderailleur

Zit tevens een nieuwe voorvork in; de Omega T-4, wat een zeer fijne soepele vork is.

Fiets heeft een fraai (riser)stuur en een erg lange Thomson zadelpen, LX Bracket-as etc. semi-slickbanden

Afbouw van zadelpen en stuurpen kan in overleg, diverse stuurpennen en zadelpennen voorhanden om zo de ideale zitpositie te verkrijgen!

Het frame is een 18,5 inch (medium) (je kunt op dit frame rijden van 1:58m tot 1:98m)

Het is een wedstrijd-frame welke zeer stijf is en zeer licht! de unieke combinatie die iedere fanatieke mountainbiker wenst!

Kortom betrouwbare degelijke fiets met dus erg goede onderdelen (veel beter als standaard afgemonteerd voor een betaalbare prijs! dus eigenlijk voor de gevorderde biker!

Dit type frame werd vele malen door Bart Brentjens gebruikt voor de wedstrijden.

Los kost het frame bij Specialized al fl. 2.399,00 , dus dat lijkt me dan een reële prijs voor een volledig opgebouwde fiets!
Laatst gewijzigd door ericsaskia op zo 12 september 2004, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Die Specialized is een hele mooie fiets voor die prijs, mits de onderdelen nog goed zijn. Ik zou zeggen probeer er nog iets vanaf te krijgen want dat is altijd mooi. Grote vraag hierbij is naast de slijtage van de fiets als geheel, hoe lang je bent: Dat van die framemaat is echt absolute bullshit, een frame met maat M is voor mensen ongeveer tussen de 1,65 en 1,85 maar ook daarover kun je weinig zeggen. Altijd eerst proberen dan weet je hoe het zit. Maar zo op papier zou ik voor de specialized gaan.
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

framemaat is inderdaad dikke onzin. ikzelf rijdt met m 1.93 op een 19" frame maar dit zou zeker wel een maatje groter kunnen zijn.

Als de Specialized er nog goed uitziet zou ik daar voor gaan.
Xc_Kenosha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 augustus 2004, 21:09

Mijn keus zou gemaakt zijn het is alleen wel erg goedkoop voor die fiets dus ik zal ermee oppassen dat er niets mankeerd aan de fiets!!
Crankstel LX, XT Bracketas, XT voorderrailleur, XT ketting, nieuwe
Thomson zadelpen, LX Bracket-as etc. semi-slickbanden

zit er nou een XT Bracket-as in of een LX??? :D

Gr Jurgen
Be the best, or die trying
ericsaskia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 29 augustus 2004, 21:20
Mijn mountainbike: Cube LTD One (2004)

XT, was foutje in advertentie.
Eric
Laatst gewijzigd door ericsaskia op ma 13 september 2004, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

'k vraag me wel af hoe oud de fiets is.
inmiddels is type M4 gangbaar (of is de s-works al M5?)
ericsaskia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 29 augustus 2004, 21:20
Mijn mountainbike: Cube LTD One (2004)

>Ik vraag me wel af hoe oud de fiets is.
>Inmiddels is type M4 gangbaar (of is de s-works al M5?)


Volgens de aanbieder van 2000 of 2001, maar ik heb van anderen begrepen dat hij ook uit 1996 kan zijn....

Kan hierover eigenlijk weinig terugvinden, misschien heeft de aanbieder (Sanne uit Amersfoort, misschien bekend op dit forum) nog een aankoopbon.
Heb voor morgen een afspraak gemaakt.
Jullie horen dan meer!

Groet
Eric
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

De vork is wel ultiem budget. M2 hoeft niet heel erg oud te zijn, volgens mij werden die in 1999 nog gewoon verkocht.
ericsaskia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 29 augustus 2004, 21:20
Mijn mountainbike: Cube LTD One (2004)

Ben vandaag wezen kijken, frame was van 1999 (verkocht in 2000).
Ik ga er waarschijnlijk niet mee verder, vork was mij te soepel en de shifters waren mij onbekend (shimano nexane??).
Verder was de bracket as Deore LX en niet XT.
Achterderailleur was XT maar wel een oud type.
Kleur was wel errrrug geel, ik heb liever een iets minder opvallende kleur denk ik.

Ga toch denk ik voor de nieuwe Cube Acid, hoewel ik net ook een Stevens S-8 voorbij zag komen op de "te koop" afdeling.

Groet
Eric
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Ik heb hem ook zien staan, inderdaad ook een heel erg mooie fiets!
Plaats reactie