goedkope fietscomputer met geheugen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Was die Ascot op de vorige pagina niet goed? Je kan handmatig na batterijwissel de totaalstand weer invoeren.
Of moet hij het echt onthouden?
ouwetrappert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 1 april 2013, 14:36

Volgens mij verwijst je link naar een advertentie (aanbod) van een netwinkel en niet naar een handleiding.
Wat je schreef zie ik daar ook staan.
Wanneer je de verloren gegane tellerstand na de batterijwissel zelf kunt invoeren voegt dat niet heel veel toe (ik kan de stand ook op een papiertje schrijven, moet dan wel onthouden waar ik het papiertje laat).
Dus als ie het zelf onthoudt zou ik dat beter vinden.
Maar ja, het schijnt dus niet te kunnen (in mijn prijsklasse).
Ik geef de moed dus maar op.

(ik kon trouwens geen homepage van Ascot vinden, ze zijn daar mogelijk niet trots op hun producten)

Dank en groet van
ouwetrappert
ouwetrappert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 1 april 2013, 14:36

floris500 schreef: Ik snapte hem juist wel..
Opschepper!!
Ik zag dat je inmiddels een nieuwe vriend hebt?
Dat gaat vlug hier! :o

ouwetrappert
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Je bedoelt het vast niet zo, maar je hebt een enigszins nare manier van schrijven. Iedereen die hier reageert probeert je te helpen, maar echt positief komen jouw reacties niet over.

Ik denk dat je conclusie klopt, in de allerlaagste prijsklasse zijn er waarschijnlijk geen fietscomputers die de instellingen en waarden onthouden na een batterijwissel.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

ouwetrappert schreef:
floris500 schreef: Ik snapte hem juist wel..
Opschepper!!
Ik zag dat je inmiddels een nieuwe vriend hebt?
Dat gaat vlug hier! :o

ouwetrappert
Juist ja. Als je wat genuanceerder zou reageren/wat meer na zou denken over hoe dingen over komen op anderen als je ze typt, aangezien mensen de toon/gezichtsuitdrukking etc niet meekrijgen waar jij iets mee zegt, dan zou je die misschien zelf ook maken. Just a friendly advice :bier:
Jaxno schreef:Je bedoelt het vast niet zo, maar je hebt een enigszins nare manier van schrijven. Iedereen die hier reageert probeert je te helpen, maar echt positief komen jouw reacties niet over.
Dit dus. En dat motiveert mensen niet echt om je de volgende keer weer te helpen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

ouwetrappert schreef:Volgens mij verwijst je link naar een advertentie (aanbod) van een netwinkel en niet naar een handleiding.
Wat je schreef zie ik daar ook staan.
Wanneer je de verloren gegane tellerstand na de batterijwissel zelf kunt invoeren voegt dat niet heel veel toe (ik kan de stand ook op een papiertje schrijven, moet dan wel onthouden waar ik het papiertje laat).
Dus als ie het zelf onthoudt zou ik dat beter vinden.
Maar ja, het schijnt dus niet te kunnen (in mijn prijsklasse).
Ik geef de moed dus maar op.

(ik kon trouwens geen homepage van Ascot vinden, ze zijn daar mogelijk niet trots op hun producten)

Dank en groet van
ouwetrappert
Ik schrijf nergens dat ik een link heb geplaatst van een handleiding. De link is van een goedkope fietscomputer waarbij je de mogelijkheid hebt om handmatig je kilometerstand in te voeren.
En waarom zou je dat briefje moeten bewaren?
De totaalstand raak je kwijt als je de batterij er uit haalt.
Dus de ingewikkelde werkwijze die in dit horloge zit is misschien als volgt:
Kilometer-totaalstand opzoeken en opschrijven, batterij er uit halen, nieuwe batterij er weer in doen, de opgeschreven kilometerstand weer invoeren, briefje weggooien en weer enkele duizenden kilometers fietsen. De computer telt de nieuwe kilometers gewoon weer bij de ingevoerde kilometers op.

En anders http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mike123 schreef:
Dus de ingewikkelde werkwijze die in dit horloge zit is misschien als volgt:
Kilometer-totaalstand opzoeken en opschrijven, batterij er uit halen, nieuwe batterij er weer in doen, de opgeschreven kilometerstand weer invoeren, briefje weggooien en weer enkele duizenden kilometers fietsen. De computer telt de nieuwe kilometers gewoon weer bij de ingevoerde kilometers op.

En anders http://www.google.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Snap het probleem van dit 1 x in de (?) jaar doen ook niet eigenlijk. Als je cheap-ass wilt zijn er gewoon dingen die je mist.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie