Hulp nodig bij kiezen eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Joris.K.S
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 september 2017, 13:26

Thanks voor de feedback, dan wordt het waarschijnlijk die fiets.
Ik heb nog een oude maar bijna ongebruikte helm van mijn vader liggen die ik kan gebruiken. Qua kleding wilde ik eigenlijk normale sportkleding gaan gebruiken. Of raden jullie toch aan speciale fietskleding te kopen? Wilde eigenlijk alleen nog een paar mountainbike handschoenen kopen. Dan heb ik alles wel zo'n beetje toch?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Speciale fietskleding is wel lekker. Een broek met zeem en een zweethemd maken het stukken aangenamer. Zeker dat hemd nu het kouder wordt. Daar over heen kun je normale sportkleding dragen, maar ook dan is fietsspul lekkerder uiteindelijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Altijd een broek met zeem aandoen. Mag een strakke lycra zijn, maar ook een baggy over een binnenbroek met zeem. Bij de Decathlon hebben ze prima spul voor een goede prijs, anders hebben grotere fietsenzaken meestal wel een soort van koopjesbak. Prima om mee te beginnen.
Shirt: zo lang het maar goed vocht afvoert, kan dus ook hardloopshirt of voetbalshirt zijn.
Handschoenen: ik fiets altijd met volledige handschoenen (zodat ook vingers bedekt zijn) met beetje padding. Ook deze kun je (online) wel ergens goedkoop scoren.
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Probeer anders hier eens op te bieden. https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... sPage=home Misschien iets aan de kleine kant voor je, maar ziet er degelijk uit. Heb overigens zelf jarenlang op een Cube Reaction gereden en daar ga je ook veel plezier aan beleven. Broek met zeem is echt de investering (hoeft niet duur te zijn) waard en maakt het fietsen stukken leuker
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Qua kleren nog een duit in het zakje: Zorg dat je een fatsoenlijke broek met zeem hebt. De rest komt vanzelf. Ik heb zelf de eerste tientallen ritten gedaan met een bibshort met zeem, daaroverheen een gewone baggy broek en een hardloopshirt. Skate schoenen op flatpedals en gaan.
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wellicht heeft er iemand nog iets liggen wat niet wordt gebruikt. Laatst heb ik via dit forum wat mensen kunnen verblijden met ongebruikte maar nog functionele fietsspullen (oa kleding). Ik kan me voorstellen dat er meer forum leden zijn die op die manier startende mtb-ers vooruit willen helpen. Mocht ik nog ergens wat tegenkomen dan stuur ik je een pb.
Plaats reactie