Hulp / advies nodig voor mijn eerste hybride bike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Fabienvg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 6 mei 2017, 12:28

Hallo!

Graag wil ik voor het eerst een fiets kopen waarmee ik kan touren, zowel op wegen als in de bossen. Hij is vooral bedoeld als vervoermiddel als ik op pad ga met mijn fotografie gear en op vakantie ga, en moet dus ook door de bossen/onverharde wegen kunnen. Een pure mountainbike lijkt mij daarom dus niet geschikt. Als ik zo op internet lees dan lijkt een hybride bike daarvoor de ideale oplossing.

Ik ben 1.85m, en een 20'' is zo te lezen mijn maat. Kunnen jullie mij helpen met het uitzoeken van een fiets (bij voorkeur een 2016 model, omdat deze zover ik begrepen heb vaak afgeprijsd zijn)? Mijn budget is maximaal 700 euro, maar minder (400 a 500) heeft wel de voorkeur.
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Ik zoek zelf ook iets soortgelijks als volgende fiets. Heb je het gravelracer topic al eens bekeken? http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... lit=gravel
Dit soort fietsen zijn smooth op de weg, maar toch capabel op onverhard terrein, zonder al te "racy" te zijn. Mij zelf lijkt het de ideale fiets om overal een beetje uit de voeten te kunnen.

Daarnaast; wil je een bagagedrager? Spatborden vereist? Disc-brakes?

Ik kijk even mee met wat er aangeraden gaat worden hier :)
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Genesis heeft hier een (imho) ideale fiets voor: De Vagabond.

Een soort gravel racer maar dan minder spartaans. Je kunt er ook gewoon dikke banden (2.0 of zo) in zetten, en dan heerlijk comfortabel over het asfalt zoeven. Ook in het bos doet hij het goed.

Veel bevestigingsmogelijkheden voor extra bidons/bagagedragers/spatborden.

Misschien net boven je budget als complete fiets.
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adv ... d/vagabond" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik rijd nu met Big Apples 2.0 banden, en dat rijdt heerlijk.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie