Verschil Five Ten profielen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

MacReal schreef:Bij de kestrel lace lijkt het mij dat er maar weinig pinnen van een flat pedal de rubberen zool gaan raken...
Minder pinnen dan met Fivetens voor flats ja, echter ik ervaar dezelfde grip op de Kestrel Lace spd wat ik met andere Fiveten spd niet heb, wellicht door de stijfheid vd zool raken de plaatjes de flats niet. Enige verschil tov. mijn flatschoenen is dat de zool stijver is dan mijn andere Fivetens, zelf denk ik dat de stijfheid meer het punt is waar je naar moet kijken, de grip van Fivetens is altijd goed. Ga je veel technisch rijden (TTF/Pumptrack/Dirts) wat je misschien met spd minder snel doet en rijd je met heel je lichaam oftewel steun je van je grote teen naar je kleine teen en vice versa dan zou ik de meest soepele zool nemen. Of ga je hetzelfde rondje doen wat je normaal op spd rijdt en pak je wat TTF’s mee dan zou ik voor de meest stijve variant gaan… just my 2 cents! Inmiddels 25jr op flats en sinds een jaar of 2 spd voor de mtb rondjes Zuid-Holland en UHR.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Alleen is de Kestrel niet een beetje dure optie om "even" uit te proberen voor de TS, die (op de openingspost afgaande) al op flats rijd?
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

TenZNL schreef:Alleen is de Kestrel niet een beetje dure optie om "even" uit te proberen voor de TS, die (op de openingspost afgaande) al op flats rijd?
Ik fiets inderdaad al op flats :)

Ik denk dat de Sleuth voor mij prima schoenen zijn, ik lees er eigenlijk alleen maar positieve reviews over. Ik twijfel alleen nog een beetje of ze wel zo geschikt zijn in de winter & als het regent + ik denk dat ze toch wel redelijk snel vies gaan worden.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Dizer schreef:
TenZNL schreef:Alleen is de Kestrel niet een beetje dure optie om "even" uit te proberen voor de TS, die (op de openingspost afgaande) al op flats rijd?
Ik fiets inderdaad al op flats :)

Aha :-? , dacht dat je normaal spd rijdt en flats/5.10 wil proberen, Kestrel (lace) Clipless overwegen is natuurlijk onzin als je al op flats rijdt.
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

TenZNL schreef:
massen schreef: Freerider Het origineel, ontstaan uit BMX
Freerider elements Waterafstotende versie
Freerider contact Lichtgewicht versie met Mi6 zool
Freerider pro Geupdate versie: Steviger, droogt sneller, grotere noppen
Freerider elc Stijvere zool, stormflap en PU finish tegen modder en water
Freerider eps Winterversie
Freerider canvas Bombproof versie voor bikepark en backcountry
Zie opmerkingen in rood^^
Sommigen hebben ander zoolmateriaal, staat allemaal op de site van FiveTen.

Bedankt voor deze update! Ik ben zelf ondertussen ook uitgekomen op de Five Ten voor mijn Nukeproof Neutron EVO flat pedals, maar ik kom er niet nog niet helemaal uit. Daarom twee vragen:
1. Welke zijn bestand tegen een beetje modder, ofwel: zijn weer goed schoon te maken?
2. Welke hebben GEEN brede achterkant. Ik heb namelijk de neiging om met de hak tegen de krank of de achtervork te komen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb zelf alleen ervaring met de Contact`s en dat is een vrij smal/dun/subtiel schoentje maar ik denk dat het niet uitmaakt want het is natuurlijk allemaal gebaseerd op hetzelfde model (uiteraard met andere features). De Gravity-serie (impact, sam hill, hellcat, etc) hebben een wijdere en dikkere zool dus die vallen sowieso af.

Behalve de veters en de flap (stof) zijn ze makkelijk te cleanen dus als je echt veel in de modder rijdt is de Freerider ELC mss een betere optie (al is de kleurstelling niet mijn smaak :roll: ).
TheoTM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 augustus 2015, 08:07

Ondertussen heb ik de Freerider Pro schoenen. Volgens de berekeningen op de website van de leverancier kwam ik op maat 9 uit, wat gelijk aan mijn schoenmaat is. Voor de zekerheid heb ik zowel de 9 als de 9.5 besteld, ook omdat ik correctiezolen heb en de voeten dus iets gekromd en dus hoger in de schoenen staan. Ondanks dat ik een vrij smalle voet heb, kwam ik toch uit op maat 9.5, dus de 9 zonder problemen teruggestuurd.
Plaats reactie