Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 6 april 2017, 23:23 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Hallo allemaal!

Ik loop al een tijd met het idee om te gaan mountainbiken en ben opzoek naar een goede fiets. Máár inderdaad , jullie raden het al. Ik weet het even niet meer :lol:
Het moet Sowieso een Full suspension worden ( enduro volgens mij? ) en eentje die wel wat kan hebben aangezien ik niet van plan ben er alleen rustig mee over vlakke bospaden te fietsen 8)
De fiets is voornamelijk in Nederland en ook voor tripjes naar het buitenland van tijd tot tijd.
Vandaag ben ik bij een fietsen winkel geweest hier in de buurt ( Fietsen Winkel Gelderland in Heteren ) en heb daar een Giant Trance Advanced uit 2012 geprobeerd die geprijsd was op 1300 euro en dat was eigenlijk wel wat ik zocht, Fietste Top! Helaas was de fiets niet in mijn maat.. Het was een M frame met 27'5 wielen. Mijn lengte is 1.91 / 80kg dus ik zou een L moet hebben volgens mij. Ze konden wel een nieuwe Giant Trance 2017 bestellen met 20% korting en dan zou ik uitkomen op 2100 euro , Wat een aardige smak geld is voor mijn eerste fiets maar ik doe liever geen half werk en dan is de fiets wel nieuw. Ik begrijp alleen niet goed hoe het kan dat er in de oudere modellen zoveel verschil was met oa ''advanced'' 1/2/3/4 etc. en als ik nu op de giant site kijk zie alleen maar deze trance :

https://www.giant-bicycles.com/nl/trance-1dot5-ltd

Is het zo dat giant niet meer werkt met Advanced 1/2/3 etc? En Zou dit uberhaubt mijn beste optie zijn?
Ook heb ik zitten denken om zelf eentje op te bouwen met onderdelen van bijvoorbeeld het forum maar heb nog te weinig kennis om te zeggen of dit rendabel is kwa prijs, En of alles maar zomaar past. Ben wel handig genoeg om er eentje op te bouwen.

Een goede 2e hands mag ook maar heb de giant trance bijvoorbeeld nog niet gezien 2e hands.
Wel een aantal Giant Anthem Advanced voor 1900 +/- ( Frame is wel zelfde volgens mij? )
Ben erg benieuwt naar jullie kennis/ervaring en meningen aangaande mijn eerste liefde.

Laatst bijgewerkt door jawi91 op vr 22 september 2017, 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 00:17 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: '93 Batavus Buster
1) Selecteer eens een ander land dan NL, Giant heeft het modelgamma hier flink beperkt of biedt bepaalde modellen officieel helemaal niet aan.

2) Als je over vlakke bospaden wilt fietsen kun je gewoon een cyclocrosser pakken, iedere enigszins fatsoenlijke MTB kan aanzienlijk meer dan over vlakke bospaden fietsen. Nu begint het met enduro (niet diect hetgeen wat je wilt om in NL rondjes te fietsen) en gaat het via een Trance naar Anthems wat XC fullies zijn.
Het handigeste lijkt me toch te kijken of er ergens een testdag is zodat je verschillende types kan testen om een beeld te krijgen naar wat voor type fiets je nu echt op zoek bent...

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Stokpaardjes A. B. C. D. | La Thuile |

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 09:15 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft V8 power
Omgeving Nijmegen ligt niet al te ver van Huissen af. Je kan wellicht bij Basta Bikeshop eens langs gaan of zij een leuke fiets voor je hebben.

Aangezien je zegt dat je handig bent, is misschien een Internetaanbieder zoals Canyon ook een mogelijk.
Je zou eens kunnen kijken naar de Spectral serie of deze je aanspreekt.
Testen wordt wat lastiger, dan zou je naar Koblenz moeten gaan. Ze hebben wel een servicepunt in Eindhoven maar daar kun je geen fietsen testen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 11:00 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Lux 29", Tomac Carbide Sl 650b, Stumpie 26", 120mm Canyon Nerve 26"
Ik zou oppassen met een Enduro die je in Nl nergens echt goed kunt benutten. Wel in het buitenland misschien of in een bikepark, maar ook daar hoort reistijd bij, minimaal Filthy Trails Maasmechelen... Grootste deel van de tijd zul je rond Nijmegen eo rijden?
Daar bestaan geschiktere fully's voor.

Het klinkt alsof je niet op zoek bent naar een 100-120mm race/marathonfully, maar een 120-130-140mm trailfully zou best heel goed bij je kunnen passen. Daarmee leer je eerst de basics, bouw je een goede conditie op en heb je zeker als beginner heel veel fun, zeker in Nl, maar ook erbuiten.

Een dikke Enduro doet dingen die je nog helemaal niet kunt als beginner in terrein waar je zo snel ook niet komen zult...

Proefrijden en eens wat uittesten hier en daar is een prima plan!
Zeer veel waar voor het geld: behalve Canyon Neuron en Spectral ook eens bij Radon Skeen Trail en Slide kijken, bij de YT Yeffsy, Cube heeft ook mooie 120 tot 140mm fully's, allemaal zeer sterk qua prijs-kwaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:08 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
voornamelijk Nederland? Lekker een XC fully kopen en die enkele keer dat je naar een bikepark gaat lekker een fiets gaan huren... met enduro fietsen trap je je helemaal de lam lazerus hier in NL.. heb je enorme power legs en een ijzeren conditie kan je het prima doen.. maar zoniet.. afblijven van die dingen :lol:

die markplaats bak: 150mm zou ik persoonlijk niet nemen.. te zwaar voor NL, te licht voor de de wat ruigere tracks in het buitenland.. maar.. das mijn persoonlijke mening.. er zijn er hier ook genoeg die de downhill track in Winterbergen doen op een XC fully :D tis maar net hoe hard/lomp je er overheen beukt denk :-q

houd er ook rekening mee dat als je wat speelser wilt rijden je een fiets MOET hebben die gemaakt is voor de ondergrond waar je op rijdt... met een enduro fiets hier in het bos heb je minder lol dan een goede hardtail.. daarmee kan je beter springen en gek doen dan met een zware geveerde fiets..

ikzelf heb hier voor NL een XC Fully en daar heb ik echt meer dan genoeg aan.. springen, drops.. ben nog niets in NL tegenkomen wat niet kon op dat ding.. 8)

Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:22 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Bedankt voor jullie berichten ! Het valt echt niet mee om de knoop door te hakken op iets.. Ik Ga het liefst voor de maximale veerweg zodat ik zo gek mogelijk kan doen en toch goed uit de voeten kom in nl :)
Dus zoiets als jou Trek Fuel EX8 zou perfect zijn voor NL ? ik kwam deze fiets ook tegen is dit iets?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... nberichten

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:24 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft V8 power
Oi... de marktplaatsbak is alweer weg..

Maar voor de NL bospaadjes zou ik de adviezen van Aurelius en Kingjoop ter harte nemen.
Heb zelf een Spectral en dat is voor de NL paden wat overkill, maar in het buitenland vermaak ik me er prima mee op de groene, blauwe, rode en heel soms zwarte routes (zelfde soort systeem als bij ski-moeilijkheidsgraad)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:27 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Het valt niet mee kan ik jullie vertellen haha

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:43 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Spectral is inderdaad een hele mooi fiets! Heb er hier een 2e hands ziet er op het oog goed uit toch?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... e=lr&pos=2

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 14:51 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
jawi91 schreef:
Bedankt voor jullie berichten ! Het valt echt niet mee om de knoop door te hakken op iets.. Ik Ga het liefst voor de maximale veerweg zodat ik zo gek mogelijk kan doen en toch goed uit de voeten kom in nl :)
Dus zoiets als jou Trek Fuel EX8 zou perfect zijn voor NL ? ik kwam deze fiets ook tegen is dit iets?

maximale veerweg is leuk als je 40km/uur en harder gaat.. daaronder werkt het alleen maar tegen.. en de keren die je 40km/u plus rijdt hier in het bos over technische trails zijn ver te zoeken :lol: ik heb een 160mm fiets in de schuur staan waarmee je in bikeparks echt mega fun hebt.. hier in het bos kan ik alleen maar janken als ik er op fiets.. alle leuke trails zijn ineens veranderd in paadjes die mijn benen zielig maken.. op mijn XC fully daarin tegen kan je wel weer makkelijk snelheid maken en heb je weer plezier op die trails..

denk maar eens goed na over wat voor soort rijder je bent, of wilt worden.. meestal ben je er dan snel achter welke fiets je moet aanschaffen :-q

de trek fuel ex8 heb ik in een grijs verleden een keer meegenomen naar bikepark Winterberg:

ps! Kijk je wel even goed naar de maten van de fietsen 8)

Trek Fuel EX8 2013

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 15:08 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Toffe filmpjes joop! De Canyon Spectral bevalt me wel en dat is wel iets wat ik in gedachten heb. Denk dat ik eens even moet gaan kijken naar vergelijkbare modellen van andere merken en daar mijn keuze uit moet maken. Het is ding is een beetje dat ik zo rond de 2000 euro wil gaan zitten maar veel fietsen richting de 3000 gaan. En volgens mij moet ik een L hebben aangezien ik 1.91 +/- ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 15:19 
Extreme Biker
Extreme Biker
voor 2000 kan je heel mooi fietsje scoren.. :-q dikke high end 2de hands of een instap nieuwe (ik zou gaan voor het eerste) 8)

in de 150mm zou ik ook de GT Force meenemen in je lijstje :-q

Trek Fuel EX8 2013

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 15:24 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Dit zou dus een geschikte kandidaat kunnen zijn?

viewtopic.php?f=20&t=131927&hilit=GT+Force

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 15:28 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
+1 voor het advies van Aurelius. Op dat soort fietsen kun je behoorlijk gek doen en daarnaast ben jij zelf voorlopig nog de beperkende factor en niet de fiets.
Je hebt een beetje een lastige lengte, want volgens mij zit je tussen een L en een XL in. Dus goed naar de maten kijken en proefrijden.

Klik hier ter inspiratie wat je met een 120/140mm fully kunt doen.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: vr 7 april 2017, 15:49 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Ik ben serieus in gesprek met deze verkoper en de onderdelen zijn allemaal nieuw gekocht. Als ik dit zo bij elkaar op tel is dat toch zo'n 6500 euro +/- Dus het lijkt een goede deal als er nog iets met de prijs gedaan word. Wat denken jullie?

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende