Type schoen voor flatpedalen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Beste,

Ik ben opzoek naar een schoen voor het mtb'en. Ik heb voorals nog alleen op de weg gefietst richting werk met mijn kisten aan,maar wil aankomende week mij is begeven op het parcour in Vlaardingen. Ik heb mijn oog laten vallen op northwave escape evo, een leuke schoenen voor een leuke prijs. Wat voor schoenen dragen jullie op je flats?

Of zijn een paar newbalance,adidas of nike schoenen ook voldoenden.

Ik ben benieuwd!

Groeten,

Yannic
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Yannic92 schreef:Ik heb mijn oog laten vallen op northwave escape evo, een leuke schoenen voor een leuke prijs.
Dat zijn in principe SPD schoenen. Wanneer je van plan bent om binnen afzienbare tijd over te stappen, kan het een overweging zijn maar wanneer flats (en dan echte flats en niet van die mini toerpedaaltjes) een bewuste keuze zijn niet ideaal.
Yannic92 schreef:Wat voor schoenen dragen jullie op je flats?
Five-ten Karver of Vans.
Yannic92 schreef:Of zijn een paar newbalance,adidas of nike schoenen ook voldoenden.
Jein. Je hebt echt geen top-of-the-range flat pedal schoenen nodig om een rondje te gaan fietsen, dus als je iets van de voornoemden hebt rondslingeren: gewoon proberen... Als je edoch toch geld gaat uitgeven voor een paar specifiek voor fietsen dan kun je het beter gelijk goed doen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tussenweg: als je al een stevige lage wandelschoen hebt, met een niet ál te dikke zool, kun je dat ook proberen. Ik gebruik een stel Mammut approach shoes. Niet al te diep profiel dus overal goed grip op de pinnen. Ik viond het tot nu toe goed werken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het ligt er maar net aan welke zool die NB, Nike of adidas heeft. Ik heb op zolder een hele collectie sneakers staan en toen ik mij in de wereld van de flat's ging begeven heb ik eerst op zolder gekeken of daar wat nuttigs tussen stond. Ik draag nu Adidas Superstar (Skate version) of Nike SB's. Prima grip al zullen specifieke MTB schoenen nog wel dat beetje extra bieden.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ik rijd momenteel op Adidas neo's,dat werkt vooralsnog prima maar als ik aan wat nieuws toe ben worden het 5ten's
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Wat mij betreft alles wat als skateschoen verkocht wordt. Platte, brede, grippy zool. Denk Vans, Etnies, DC, Nike SB, enz.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Ik zal denk ik niet overgaan op SPD/klikpedalen omdat ik hier zelf een nare ervaring over aan heb gehouden. Ik heb nu nog op de standaard af montage pedalen. Heb me fiets net 2 weken.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Het ligt er maar net aan welke zool die NB, Nike of adidas heeft. Ik heb op zolder een hele collectie sneakers staan en toen ik mij in de wereld van de flat's ging begeven heb ik eerst op zolder gekeken of daar wat nuttigs tussen stond. Ik draag nu Adidas Superstar (Skate version) of Nike SB's. Prima grip al zullen specifieke MTB schoenen nog wel dat beetje extra bieden.
De zool van mij 2 nb schoenen zijn redelijk versleten dus dat wordt denk ik dan blauwen plekken krijgen op me schenen :tong .
Ik had v/d week ook al zitten googlen naar nike sb of adidas.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Skate schoenen van Declathon
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Hier ook Nike SB's. Die met 'golfpatroon' zolen hebben wel veel meer grip dan die met zo'n rondje bij de bal van je voet zeg maar. De pinnen vallen mooi tussen die golfjes.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Yannic92 schreef:Ik zal denk ik niet overgaan op SPD/klikpedalen omdat ik hier zelf een nare ervaring over aan heb gehouden. Ik heb nu nog op de standaard af montage pedalen. Heb me fiets net 2 weken.
Dan zou ik ook (mss wel als eerste) wat geld uittrekken voor een paar echte flatpedals, die std afmontage dingen zijn de echte scheenbeenkillers.
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

Bokmaaa schreef:Wat mij betreft alles wat als skateschoen verkocht wordt. Platte, brede, grippy zool. Denk Vans, Etnies, DC, Nike SB, enz.
Ja dat zijn bekende schoenen uit mijn jeugd. Is inderdaad nog een optie :-q
Yannic92
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 00:52
Mijn mountainbike: Cube Analog 2017
Contacteer:

TenZNL schreef:
Yannic92 schreef:Ik zal denk ik niet overgaan op SPD/klikpedalen omdat ik hier zelf een nare ervaring over aan heb gehouden. Ik heb nu nog op de standaard af montage pedalen. Heb me fiets net 2 weken.
Dan zou ik ook (mss wel als eerste) wat geld uittrekken voor een paar echte flatpedals, die std afmontage dingen zijn de echte scheenbeenkillers.
Hahaha, ik zat daar dus al stiekem een beetje naar te kijken. Want als ik terug denk aan paar jaar terug, toen waren mijn schenen inderdaad meer blauw als normale huidskleur.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Toen ik nog bmx reed met flatpedals heb ik Etnies BMX schoenen gekocht:
Afbeelding
Gebruik deze nu ook op de mountainbike als ik met flatpedals rij.
Lekkere zachte soepele zool die goed vast "zit" aan de pinnetjes.
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Fiets al 2 jaar op sportschoenen van de Scapino. Goedkoop om mee te beginnen, hebben een stijve zool, een rubber zool met goede grip op de pedalen. Ze zijn nu bijna op. Ga daarna voor skateschoenen van de Decathlon, of Five-Ten oid.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Plaats reactie