Wat is nou echt een beetje een gangbare wedstrijdmtb?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Rudy78 schreef:
mud mate schreef:Hij mocht er 8 uur voor schrijven... ;-)
Het was op een vrijdag.... Toendertijd waren we 's middags gesloten.... Dus waren maar 4 uur.... :D

Maar kom maar eens op de koffie dan kan ik jullie wel eens vertellen hoe het is om ambtenaar te zijn.... :bier: (en als het echt zo is als dat de vooroordelen zijn, dat hebben we dat toch goed geregeld :lol: )
Eeeuuhm mud mate is ook zo'n door de staat betaalde :winkie:
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

en hoe was het vandaag in Goudriaan?
Pascal73
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 21:57
Mijn mountainbike: cube ltd sl 2017

:D
Laatst gewijzigd door Pascal73 op za 27 mei 2017, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

bonzaiking schreef:en hoe was het vandaag in Goudriaan?
Wouw, had dit helemaal over het hoofd gezien. Door gebrek aan vervoer van een vriend waar ik met zou meerijden, die die ochtend doodziek uit bed is gekomen ben ik niet gegaan. Volgende keer beter denk ik.... (weet overigens niet wat de eerst volgende wedstrijd rondom dorst is? (misschien een van jullie wel?)). Echter wel de cross for the crocus meegereden (75km) en de route vliegbasis Gilze-rijen staat ook alweer op de planning. Wel geen wedstrijden maar toertochten zijn ook leuk :wink:
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Beetje late to the party, maar mag ik hier nog even de anekdote aanhalen van Peter Sagan, die nationaal kampioen werd op de fiets van zijn jongere zusje? Benen winnen het altijd van de fiets. Alleen zijn aan de top vaak de benen behoorlijk aan elkaar gewaagd dus dan moet je het uit de bijzaken halen. Tien seconden op een uur winnen is volstrekt onzinnig in een toertocht maar in een wedstrijd kan het het verschil zijn tussen winnen en verliezen.
De mountainbike is ontstaan toen een paar figuren in Californie wedstrijden gingen houden. Daarvoor waren er ook wel anderen geweest die in het bos waren gaan crossen op verbouwde stadsfietsen. Maar pas toen er echt iets te winnen viel werden er mensen gek genoeg dat ze speciaal daarvoor fietsen gingen ontwerpen en bouwen.
De eerste vereiste om een wedstrijd te winnen is om 'm te starten, dus daar zou ik mee beginnen. Meestal moet je 'm ook wel uitrijden, dus zorg dat je fiets in orde is en dat je hebt wat je nodig hebt om pech onderweg aan te pakken. Ik ben wel eens kampioen van mijn club geworden omdat het hele legioen dat sneller was dan ik ofwel niet meedeed met de wedstrijd, of met pech had opgegeven.

Veel plezier vooral!
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie