Advies gevraagd bij kiezen van nieuwe mountainbike...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Prodigy1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 26 november 2016, 21:37

Pollekes schreef:Als je dan toch zo nodig voor in de stad een fiets, zonder verlichting en spatborden wilt, dan zou ik voor de Cube gaan. (maar ik blijf het een onlogische keuze vinden)
Verschil zit vooral in de naam en niet in de afmontage.
Wie zegt dat ik zelf geen losse lichtjes monteer??
Spatbord achter heeft mijn lokale fietsenmaker op voorraad... ;)

- Het ging hier dan ook niet zo zeer om de afwerkingsdetails, maar meer om de fiets zelf.
'One Aim'
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

vooral geen mtb kopen, die zijn voor het bos en bergen voor de sport daar waar je vuil en moe van mag worden, kijk eens naar een alternatieve fiets, er zijn tegenwoordig meer merken dan sparta en gazelle die wel leuke fietsen bouwen voor jou doeleind bv kronan of vanmoofhttps://www.vanmoof.com/en_us/bikes/standard-straightAfbeelding
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Prodigy1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 26 november 2016, 21:37

Volgens mijn ex-buurjongen (amateur ex-wielrenner wiens naam ik wegens privacy niet zal noemen, die na een hele tijd bij Giant te hebben gewerkt tegenwoordig bij Shimano werkt) is BMC een stuk beter dan Cube (dat volgens hem niet meer is als een goedkoop Chinees frame met een mengelmoes van diverse twijfelachtig-op-elkaar-afgestelde onderdelen).

- Ik mag toch hopen dat iemand met een dergelijke ervaring op gebied van fietsen, weet waar hij over praat.
Dus ja, dan vraag ik me af waarom diverse mensen hier op het forum dan toch het merk Cube zo hoog hebben zitten?
'One Aim'
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Persoonlijk geen ervaring met Cube en BMC. Wielrennen is trouwens een andere tak van sport.
Het ene is de fiets zelf en het andere is de service er op.

Een shimano onderdeel is en blijft een shimano onderdeel, ongeacht of het op een Cube of een BMC zit.

Ik moet wel zeggen dat het design van BMC mij normaal gesproken meer aanspreekt dan het design van Cube.
Plaats reactie