Verlichting

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Lomperikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 20:28
Mijn mountainbike: Scott scale 910 vorige bike was een trek serie 6

Ik ben op zoek naar een goede betaalbare voorlamp voor mijn mtb om zo s'avonds te kunnen fietsen .

Alvast bedankt
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Staat hier niks tussen?

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =1&t=14479" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

Het ligt eraan hoeveel licht je wilt en hoe lang je wilt gaan fietsen. Ik rij zelf tijdens de herfst/wintermaanden met een Lezyne Micro Drive. Heb die keuze gemaakt omdat ik niet met een externe accu wil werken omdat ik elke dag naar mijn werk fiets en het door het weer aardig op de proef wordt gesteld. Je hebt deze ook van BBB. Mooie lichtopbrengst voor de kortere ritten. Voor de langere ritten kom je toch al gauw bij een lamp uit met externe accu.
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wanneer je de moeite had genomen om de zoekfunctie te gebruiken dan had je in ieder geval kunnen weten dat met een dergelijke vraagstelling van convergeren geen sprake zal zijn...

Betaalbaar kent in de regel geen eenduidige definitie en "goed" is aardig afhankelijk van wat je er mee wilt doen; 3 uur singletrack stelt andere eisen dan een uurtje over semi-verharde door het park...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lomperikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 20:28
Mijn mountainbike: Scott scale 910 vorige bike was een trek serie 6

Ik vind de zoekfunctie niet super werken hier (of ik doe iets verkeerd)
Maar zal wel geen vragen meer stellen dacht ik in het beginners gedeelte zat .
Ik heb altijd geleerd dat er geen stomme vragen waren .
Je kan wel mooie woorden gebruiken (convergeren )
Gezelig hier ik ben er alweer klaar mee
Veel plezier met je commentaar geven cheeta
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Die zoekfunctie is ook niet helemaal je van het vind ik. Je kan het beste via google zoeken "site:www.mountainbike.nl" en dan een een zoekterm.

Via ebay kan je ook leuke led lampen kopen.

Zelf heb ik een Lupine Piko deze is echt super alleen past denk ik niet binnen jouw budget.
Lomperikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 20:28
Mijn mountainbike: Scott scale 910 vorige bike was een trek serie 6

Bedankt voor je reactie vind gewoon raar dat mensen zo reageren ga dan niet bij de beginners kijken dan weet je dat ze voor de gevorderdere in herhaling vallen .
Ga morgen ff Google lupine piko
Maar zoek een lamp zonder accu pak

Nogmaals bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Je zou naar http://www.lezyne.com/products-led.php" onclick="window.open(this.href);return false; kunnen kijken deze is zonder los accupakket.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ik wil niet onaardig klinken, maar je antwoorden staan toch in het topic binnen CrossCountry, 207 pagina's zelfs. Als je de laatste 10 bekijkt vindt je je antwoord. (Exposure o.a.).
En wat is hier het praktisch nut van?
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Op de bikemotion kwam ik deze vandaag tegen: http://www.cateye.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verschillende typen met verschillende licht opbrengsten. En volgens mij ook redelijk betaalbaar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
africatwin98
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 15 april 2011, 11:27
Mijn mountainbike: TREK Superfly comp 2013

Kijk ook eens op marktplaats en zoek op Cree -xm

Is veel te vinden voor een goede prijs naar mijn mening.

Groet Maarten
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Cree led via dx.com bestellen. Kost weinig, bevalt het niet dan kost het je ook geen fortuin.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Cube-e-bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 10 juli 2016, 14:11
Mijn mountainbike: Cube stereo hybrid 140 Sl

Ik zou adviseren om een hoofdlamp te kiezen.
Die schijnt waar je kijkt en dat is bij mtb's wel zo fijn, zo niet noodzakelijk.

Vanaf 1000 lummen zou goed moeten werken voor het meeste mtb gebruik, is natuurlijk wel persoonlijk...
Ik vind de lupine piko een geweldige lamp: klein, licht van gewicht en met 1500 lumen ruim voldoende.

Zou ik nu nog een keer opnieuw een lamp moeten kopen zou ik mischien de ronde versie kopen van lupine met vier ledjes erin, deze heeft een iets bredere afstraling (ook meer lumen maar dat is geen reden voor mij, al is het fijn om extra licht te hebben mocht het eens nodig zijn) en dat is het enige dat ik aan de piko zou willen veranderen.

Ik heb eigenlijk liever alleen wat meer lichtspreiding in de rijrichting nodig niet in de breedte.
Met de piko heb ik of perfect lange afstand licht maar dan net te weinig licht vlak voor mijn voorwiel of andersom. Zo'n hoofdlamp geeft een erg stabiel lichtbeeld, je lichaam is blijkbaar perfect in staat om al die schokken op te vangen, bij een lamp aan je fiets lijkt me dat het lichtbeeld vrij onstabiel en daardoor hinderlijk wordt maar daar heb ik zelf geen ervaring mee... Het lijkt me onwerkbaar om te mtb'en met een vaste stuurlamp omdat je dan niet vooruit de bocht kan inkijken, mischien met een lamp die enorm breed afstraald?

Ik heb ook nog een knopje op het stuur, draadloos, waar ik mee door de vier standen kan schakelen, het lijkt een luxe maar ben daar toch wel erg blij mee.
Zo'n lamp geeft zoveel licht dat je tegenliggers enorm verblind, snel even minder licht opzetten zonder je stuur te hoeven loslaten of te hoeven nadenken is dan toch wel erg handig.
Idem als je ineens iets ziet op je route dat je niet thuis kan brengen, zoals een nieuw omgevallen boom enz., even maximaal licht opzetten zodat je maximaal vooruit kan kijken is dan ook erg handig/veilig.

Dit is wel een merk waar je de hoofdprijs betaald, er zijn volgens mij best goedkopere alternatieven die qua specificaties redelijk in de buurt komen.

Er is dus totaal geen excuus om nu het sneller donker wordt niet nog even een rondje na het werk te doen...
Ik vind het wel kicken om in het donker lekker te crossen :0)

Fiets ze
Gebruikersavatar
MisterG300
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 8 april 2016, 10:44

Ik heb 2 lampjes besteld van led247, dan ben je direct klaar en echt zeer tevreden mee.

Voor op het stuur:
Afbeelding

Voor op het hoofd (let wel op ik gebruik een rugzak voor de accupack, deze is wat zwaar voor op de helm)
Afbeelding

Ik heb ze voor het eerst getest met een nightride in Bergen op Zoom en een hoofdlamp is zeker aan te raden! voor mijn gevoel nog belangrijker dan op het stuur. Degene die op mijn stuur zit straalt enorm breed en heb alleen de laagste stand gebruikt.

Je kunt ook een goedkoop setje proberen uit China, hier had ik geen tijd voor om op te wachten maar zou ook prima kunnen werken en het proberen waard.
ger--nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 21:12

Voor mij is er een setje uit China onderweg.
Ben benieuwd. De kosten zijn in ieder geval heel laag
Plaats reactie