Sneller worden

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Heejheej mooie mensen even een update!
Ik ben woensdag in maarsbergen geweest fietsen op wattage super over te spreken ik ga er dan ook wekelijks trainen. Ik trapte wel in een acht... dode punten dus waarop ik geen kracht zet. Benen beginnen sterker te worden. En met een kleine aanpassing van mijn positie op de fiets lukt het me al iets ronder kracht te leveren al heeft dat nog veel training nodig. Ik heb zojuist mijn fiets opgehaald weer nadat alles er mee gestopt was. Afgelopen weekend in de modder gefietst lockout vd vering ermee gestopt, Ketting telkens er af, remblokken in ene op, balhoofd lagers vervangen die zaten helemaal vast wat kabels vervangen en de banden tubeless gemaakt. Kan niet wachten om weer op de mtb te stappen zal dan wel amerongen of leersum worden aangezien deze parcours niet zo slecht worden met regen. En iemand heeft contact met me gezocht om samen te gaan fietsen iemand die sneller is dan dat ik ben, ook super tof^^. Volgende week de clinic. En verder tsja regen regen regen en vroeg donker op het moment is het meer kracht training in de sportschool, spinning, hardlopen en zwemmen.
Gebruikersavatar
Ferdy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 21:25
Mijn mountainbike: KTM Ultra Force 27.5 2015

Man, respect voor je volharding hoor! Succes met sneller worden, ik pik af en toe wat tips mee. :D
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Goed bezig, dat wordt wat volgend jaar!
Everybody bought a new bike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Laat maar weten waar je gaat rijden, dan kom ik niet! Te confronterend...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MrGoon22 schreef:Heejheej mooie mensen even een update!
Ik ben woensdag in maarsbergen geweest fietsen op wattage super over te spreken ik ga er dan ook wekelijks trainen. Ik trapte wel in een acht... dode punten dus waarop ik geen kracht zet. Benen beginnen sterker te worden. En met een kleine aanpassing van mijn positie op de fiets lukt het me al iets ronder kracht te leveren al heeft dat nog veel training nodig. Ik heb zojuist mijn fiets opgehaald weer nadat alles er mee gestopt was. Afgelopen weekend in de modder gefietst lockout vd vering ermee gestopt, Ketting telkens er af, remblokken in ene op, balhoofd lagers vervangen die zaten helemaal vast wat kabels vervangen en de banden tubeless gemaakt. Kan niet wachten om weer op de mtb te stappen zal dan wel amerongen of leersum worden aangezien deze parcours niet zo slecht worden met regen. En iemand heeft contact met me gezocht om samen te gaan fietsen iemand die sneller is dan dat ik ben, ook super tof^^. Volgende week de clinic. En verder tsja regen regen regen en vroeg donker op het moment is het meer kracht training in de sportschool, spinning, hardlopen en zwemmen.
Mooi dat de training je bevalt. Welke dag ga je?
MrGoon22
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: do 6 oktober 2016, 03:53

Aah lang geleden dit, leuk om terug te lezen. Ik ben inmiddels iets afgevallen fiets nu 7 maanden. Heb een 29er gekocht een scott scale 920. Leuke lightweight wielset erbij. Wat mooie mensen ontmoet leuk om mee te trainen ook. Ben er inmiddels ook achter dat rust/voeding/herstel best belangrijk is eind december wast klaar volgas overtraind. Stukje sneller geworden. Van de zomer met marathon wedstrijden beginnen en misschien wat leuke xc wedstrijdjes, kom je kijken dan kaptein iglo?
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

MrGoon22 schreef:Aah lang geleden dit, leuk om terug te lezen. Ik ben inmiddels iets afgevallen fiets nu 7 maanden. Heb een 29er gekocht een scott scale 920. Leuke lightweight wielset erbij. Wat mooie mensen ontmoet leuk om mee te trainen ook. Ben er inmiddels ook achter dat rust/voeding/herstel best belangrijk is eind december wast klaar volgas overtraind. Stukje sneller geworden. Van de zomer met marathon wedstrijden beginnen en misschien wat leuke xc wedstrijdjes, kom je kijken dan kaptein iglo?
En je maakt ook de nodige kilometers zag ik. Doe je goed hoor. En zoals je zelf zegt, rust is ook belangrijk.
En zo af en toe een KOM is natuurlijk ook erg leuk. Of 2.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MrGoon22 schreef:...kom je kijken dan kaptein iglo?
Ik sluit niks uit :bier: Goed bezig man!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie