Een verkeerde keuze gemaakt...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Dat denk ik ook. Ik weet wel zeker. :)

Misschien toch eens naar de Sirocco kijken, die is een stuk groter. Denk dat ik voor even veel geld niet iets groters of beters ga krijgen.

Heb even om het type/model gevraagd. Dan kan ik iets meer.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kun je toch even nameten. Hart bottom bracket, thv trapas dus, tot bovenzijde zitbuis, dus niet je zadelpen...
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Oei, dat zijn moeilijke termen... ;)

Die sirocco is 57+ (cm).
En mijn fiets is (volgens deze link : http://www.pedalroom.com/bike/2013-trek-3700-21259" onclick="window.open(this.href);return false; ) 19.5"
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Matthijs001 schreef: En mijn fiets is (volgens deze link) 19.5"
:~ :~ :~
Jouw fiets is toch niet dezelfde maat als die van die link?
Everybody bought a new bike!
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Ik geloof het wel...
Maar misschien zit ik er gigantisch naast.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bottom bracket is het deel waar je trapas in zit. Aan je trapas zitten je cranks en trappers etc.
Als je hier het hart van neemt en je meet naar boven tot aan de bovenzijde van je zadelbuis. Dus daar waar je zadelpen er in gaat.

http://silverbacklab.com/bike/mountain/sido-1-2/" onclick="window.open(this.href);return false; kijk hier even bij geometrie en meet dan A op bij je eigen fiets. Dan heb je je fietsmaat.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Ik ga even kijken!

___

Bericht terug van de verkoper van de Sirocco en zegt dat er geen aanduiding op staat van het model / type.
Geen informatie dus, vinden jullie het dan nog betrouwbaar?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Die Sirocco zal niet mijn voorkeur genieten... Zeker niet gelet op de voorvork.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Welke dan wel binnen mijn budget?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Even een snel rondje Marktplaats.
Deze eerste hmmm Xtrail is gewoon een Focus frame en op zich echt niet slecht. Kan alleen de staat van de fiets zo moeilijk inschatten. Maar in ieder geval, mits goed onderhouden fatsoenlijke voorvork en schakelmateriaal, Maar zeker niet de vraagprijs betalen, want die is gelet op de leeftijd van de fiets gewoon te hoog.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=14" onclick="window.open(this.href);return false;

Canyon is altijd veel waarde voor het geld geweest qua afmontage...
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet zo niet wat de maat is, maar Specialized heeft altijd een wat lagere geometrie wat beter bij jouw lengte zal aansluiten.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=14" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor alles geldt, geen idee wat de exacte geometrie is, zou je even moeten opzoeken en kijken of het past en ook geen idee wat de kwaliteit van de fiets is want ik ken ze niet... Wat ik al schreef. Een snel rondje MP.

Toch zou ik gewoon nog ff lekker doorsparen en iets beters en nieuwers kopen.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Ik waardeer jullie hulp echt enorm!! :-q

Ik ga marktplaats in de gaten houden. Maar mijn budget gaat niet omhoog. Dat vinden m'n ouders niet goed. Ook heb ik nog andere hobby's.

Wat vinden jullie zo belangrijk aan een goede vork?


En deze:
http://www.decathlon.nl/mtb-rockrider-5 ... ArLh8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoef niet het beste materiaal, met de fiets die ik nu heb ben ik meer dan tevreden behalve het formaat.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

als ik zo de foto van je best wel geinige Trek bekijk , komt er als eerste kinder fiets in me op , maar dat kan ook aan de foto liggen , iig ziet er niet uit als een 19"
groetjes Marcel
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Het is zeker geen kinderfiets, maar meer voor een niet - al - te - lange - volwassene :)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Matthijs001 schreef:Wat vinden jullie zo belangrijk aan een goede vork?
Aan het feit dat dat toch wel voor een groot deel het comfort, stuurgedrag en veiligheid bepaald... Verder niet zo heel veel....
Daarnaast het duurste om te vervangen, tenminste als je een goede wilt.

Tja ga je liever voor goedkoop, dan heb je een vork met flex, niet stijf in de bochten en een kwaliteit vering... Oh ja en het gaat ook nog wel eens snel kapot. Maar verder valt het best mee.

Je kunt ook bij de Gamma nog wel een leuk speelgoedje kopen, maar zoals bij alles. De prijs bepaald voor een groot deel wat voor kwaliteit je koopt...

Koop je een Maybach voor 5.000 euro, grote kans dat er geen motor inzit en de rest ook kapot is... :wink:
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Matthijs, het kan even zoeken zijn maar ik denk echt dat je in je budget wel wat leuks kunt shoppen. Ik ben ook een zeeuw en zit ook graag voor weinig op de eerste rij dus ik ken het wel ;)
Ik snap dat je graag wil fietsen en dat dat nu niet lekker gaat. Alleen nu gehaast iets anders kopen wat dan mogelijk weer tegenvalt is natuurlijk ook niet verstandig.
Ondanks dat je redelijk groot bent kom je denk ik snel uit op een fiets met 26'' wielen. Tweedehands is hierin veel te vinden voor scherpe prijzen, veel bang for the buck!
Plaats reactie