Een verkeerde keuze gemaakt...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Matthijs001 schreef:Mijn fiets is in nieuwstaat, nergens een krasje o.i.d. te vinden en zijn hooguit 15 rondjes op gereden. Dus ik weet niet wat hij nog waard is.
Heb jij de fiets nieuw gekocht bij een fietsenzaak? Dan zou ik eerst daar naartoe gaan en jouw probleem voorleggen.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

Ja zelfs na 2 jaar heeft dat nog wel eens wat opgeleverd bij ons thuis . Zou ik zeker doen .
Als het een goede lbs is moet hij er toch wat mee doen .
groetjes Marcel
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

:-q

Mud Mate, ik ben echt nog niet kritisch op het gebied van fietsen. Ik wil voornamelijk lange afstanden gaan fietsen maar niet extreem door bossen rijden.

Kabookie, is een 29" prettiger voor langere afstanden of maakt dat niet uit met een 26"?
Zit nu namelijk te kijken naar een 29".

Deerhunter, heb hem 2e hands gekocht. Maar ik weet wel waar de fiets nieuw is gekocht.

Zoals jullie kunnen merken weet ik niet wat ik wil, maar ik vind het moeilijk om de juiste keuze te maken.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Lange afstanden ben je zeker in het voordeel met een 29".
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Dan weet ik al (meer) welke richting op moet gaan zoeken. :)
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Is leuk natuurlijk een 29er maar met je beperkte budget zou ik gewoon zoeken naar zoveel mogelijk fiets voor je geld. En als je dat doet zul je zien dat je waarschijnlijk een grotere keuze hebt uit 26'' fietsen dan uit 27.5 of 29ers.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Dat 26" bijna nieuw niet meer verkocht wordt zegt eigenlijk genoeg. Zijn zeker geen slechte fietsen want we hebben er met z'n allen meer dan 30jaar WK's op gebold, maar de voordelen zijn duidelijk.

Als je de kans hebt voor 29 zou je zeker gezien je lengte daarvoor moeten gaan.

2de hands kan je moeilijk naar de oorspronkelijke winkel gaan natuurlijk.
Gooi je fiets terug in de verkoop, zat nieuwe leden hier die in die prijsklasse een beginnersfiets zoeken.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Dat klopt zeker!

Ik kwam bij mijn zoektocht ook dit nog tegen:

https://www.bikester.nl/469050.html?gcl ... 03125140:s" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bikester.nl/467368.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.12gobiking.nl/merida-big-se ... Ail-8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles nieuw, ik heb ook even naar 2e hands gekeken:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=12" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =lr&pos=16" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat lijkt jullie de beste keuze?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik zie in ieder geval al een te koop topic :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Matthijs001 schreef:...ik ben echt nog niet kritisch op het gebied van fietsen. Ik wil voornamelijk lange afstanden gaan fietsen maar niet extreem door bossen rijden....
Rijd je die lange afstanden dan wel onverhard of voornamelijk op het asfalt? Anders is het wellicht een idee om een cyclocross fiets te nemen. Dat rijdt een stuk fijner op de weg en je kan er nog steeds de bossen mee in.
Ben je ook van het dilemma over een voorvork af, want op een CX heb je geen verende vork. 2e hands kan je zeker een goede CX vinden voor jouw budget.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Voornamelijk asfalt / verharde weg. Maar ook de grindpaden en schelpenpaden neem ik graag mee.

Als ik die 'cyclocross' opzoek lijkt het een beetje op een racefiets, of zie ik dat verkeerd?
Waar kan ik die 2e hands kopen, of nieuw in mijn budget?
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Matthijs001 schreef:Voornamelijk asfalt / verharde weg. Maar ook de grindpaden en schelpenpaden neem ik graag mee.

Als ik die 'cyclocross' opzoek lijkt het een beetje op een racefiets, of zie ik dat verkeerd?
Waar kan ik die 2e hands kopen, of nieuw in mijn budget?
Dat is zo'n fiets waar v/d Poel afgelopen weekend op reed ;) Als je op marktplaats zoekt op cyclocross of veldrijfiets oid vind je genoeg.
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

Ik heb er nog even naar gekeken, lijkt me geen verkeerde bike. Maar toch heb ik de voorkeur voor een MTB.
En daarin heb je ook veel, heel veel keuze.

Die Sirocco lijkt me nog steeds erg leuk, vooral vanwege het framemaat (58cm).
Enkel over die bandenmaat (26") twijfel ik nog, heb graag 27.5" of 29". Maar dan nog een groot frame vinden is niet makkelijk binnen mijn budget.
Ook 2e hands is het nog erg lastig.

Ik heb nog wel gekeken naar een Cube AIM Sl 29", met een framemaat van 21". Word 2e hands ook aangeboden bij mij in de buurt. Misschien gewoon kopen en niet te lang meer twijfelen?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Matthijs001 schreef: Ik heb nog wel gekeken naar een Cube AIM Sl 29", met een framemaat van 21". Word 2e hands ook aangeboden bij mij in de buurt. Misschien gewoon kopen en niet te lang meer twijfelen?
Zei hij twijfelend :D
Als jij daar een goed gevoel bij hebt, moet je het gewoon doen!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Matthijs001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 september 2016, 19:24
Mijn mountainbike: rijd prima!

:winkie:

Ik heb wel een goed gevoel bij de fiets. Alleen reageert de verkoper niet meer op mijn berichten en heeft alle biedingen verwijdert. Ik vertrouw het niet helemaal.

Dus ik ga nog even verder kijken, of eventueel nieuw dezelfde fiets aanschaffen. Maar dat valt eigenlijk buiten mijn budget. Het is erg lastig om binnen mijn budget een 29" met een goede framemaat te vinden.
Als ik de keuze heb gemaakt laat ik het jullie zeker even weten!
Plaats reactie