Mening gevraagd eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Dat is een meer dan prima fiets!
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Nberg80 schreef:Het blijkt dat ik ook een fietsplan heb op mijn werk. Is de NERVE AL 8.0 dan een goede start fullsusp. optie of lever ik dan te veel in?
Hou er rekening mee dat je dan geen voordelen hebt. Ivm buitenlandse btw.
Fiets plan kan bij mijn weten alleen bij Nederlandse winkels
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Ik weet niet precies hoe het zit met het fietsplan. Wel is het voor mij zonder tussen organisatie. Zoals ik het nu begrijp (duik straks wat dieper in de voorwaarden) bij akkoord bon inleveren en tot bedrag x geld terug.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Nberg80 schreef:Ik weet niet precies hoe het zit met het fietsplan. Wel is het voor mij zonder tussen organisatie. Zoals ik het nu begrijp (duik straks wat dieper in de voorwaarden) bij akkoord bon inleveren en tot bedrag x geld terug.
Is altijd zonder tussen organisatie je hebt alleen een belastingvoordeel. En dat gaat waarschijnlijk nu niet op omdat het buitenlandse btw betreft
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Je hebt een heel goed punt. Als ze een bedrijfspand in nl hebben met rekeningnummer in nl zullen ze ook een btw nummer moeten hebben. Ik ga het op mn werk navragen.

Mijn budget is nu max 2k. Mits ik daar een redelijke full susp. voor kan krijgen of eentje die in de toekomst met wat tweaks beter kan worden. Schoonouders hebben zojuist een huis in frankrijk gekocht waar wat leuke trails zijn. Dit is dan miss fijner op een fully.

De Scott Genius 750 ziet er ook mooi uit.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Nberg80 schreef:Je hebt een heel goed punt. Als ze een bedrijfspand in nl hebben met rekeningnummer in nl zullen ze ook een btw nummer moeten hebben. Ik ga het op mn werk navragen.

Mijn budget is nu max 2k. Mits ik daar een redelijke full susp. voor kan krijgen of eentje die in de toekomst met wat tweaks beter kan worden. Schoonouders hebben zojuist een huis in frankrijk gekocht waar wat leuke trails zijn. Dit is dan miss fijner op een fully.

De Scott Genius 750 ziet er ook mooi uit.
Dan zou ik toch kijken naar een spark iets minder veerweg dus ook geschikter voor de nl trail.

Niet dat het niet wil met een genius hoor
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik zou even goed informeren over het fietsplan, er komen hier wat opmerkingen voorbij die volgens mij niet helemaal juist zijn. Zo heeft het voordeel voor zover ik weet niet met BTW te maken, maar met inkomstenbelasting die je niet hoeft te betalen over het brutoloon waarmee je je fiets aanschaft. Ook wordt er in sommige gevallen wel degelijk gebruik gemaakt van een tussen organisatie die vaak ook nog eens 15% van het aankoopbedrag van de fiets als vergoeding vraagt.. Als dat het geval is wordt kopen uit het buitenland lastig, maar er zijn ook andere constructies waar je gewoon de bon declareert bij je werkgever, dan is het prima mogelijk.
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Zoals ik het nu lees kan ik zonder tussenpersoon 900€ aan fiets declareren.
Wat ik er zelf bij leg is voor eigen rekening.
Nberg80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 18 augustus 2016, 10:48

Fietsplan is goedgekeurd. Vandaag even in de winkel geweest en wat dingen bekeken.
Dit is nu mijn shortlist.

Top Fuel8
Fuel ex 7
Cube Stereo
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Die Trek is bij Mantel €1999 nu!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie