sebazzk schreef:
Ik heb mijn zoekveld wat beperkt tot de volgende fietsen:
Wat is jullie mening hierin, en ga je het verschil merken tussen volledig xt en xt/deore mix??
Een xt/deore mix is wat te "lief" uitgedrukt. Hij is volledig deore afgemonteerd met een xt achterderailleur. Een bekend trucje om zo de afmontage beter te laten lijken dan het is. Xt is ook daadwerkelijk beter dan Deore, daar waar als je bijv. van XT naar SLX gaat er een kleiner verschil is.
Maar goed er zijn zat topics op dit forum/het internet waar wordt gesproken over het verschil tussen Deore en XT.
Maar er zitten nog wel veel meer verschillen tussen de Cube LTD Pro 29 en de Cube Acid. Zo heeft de eerste een 2x11 systeem i.p.v. 3x10, wat mij betreft een stuk fijner. De Cube LTD Pro 29 heeft een lock-out op het stuur, wat op zich ook best handig kan zijn. De Acid heeft een iets duurdere voorvork, maar of die ook beter is, is een tweede. Rockshox is in elk geval een bekend merk die relatief makkelijk is in onderhoud, geen idee hoe dat is met de Manitou.
Voor dat relatief kleine verschil van 100 euro krijg je er enorm veel voor. Dus ik zou zonder twijfel voor de LTD gaan.
Was je ook van plan om hem bij 12gobiking te kopen? Want aangezien ze volgens mij gewoon de adviesprijs vragen, zou ik hem eerder bij een "echte" fietsenmaker halen. Overigens is de zwarte LTD al niet meer leverbaar in jouw maat bij 12gobiking.
De 2017 modellen worden de komende maanden getoond, dus tjah je kunt de komende maanden ook verwachten dat er kortingen gaan komen

.
Volgens deze site worden de aankondigen voor de nieuwe cubes in oktober verwacht:
http://www.bike-zone.nl/fietsen/prijsli ... ikes-2017/