Nieuw lid heeft 2e hands fiets>> Trek 6500, 6 series

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Ik ga zondag voor deze fiets kijken!
http://link.marktplaats.nl/m1066138084" onclick="window.open(this.href);return false;

Eveneens een 29er, exhterndannvan het merk sensa. Ik vind het een mooie fiets.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

IS wel een 23"Frans.1.
Voor mensen boven de twee meter.
En het achterwiel heb ik mijn vraagtekens bij 2e spaak naar links vanaf ventiel, daar zit of een deuk in de velg of de spaaknippel trekt te hard aan de velg. Zo ook bij de andere foto.
Kijkend naar de lichtval op de velg, dat loopt niet mooi door met de radius van de velg.
Dit kan betekenen dat er op den duur scheurtjes gaan ontstaan rond de eyelets (spaakgaatjes).
Hopelijk ben ik niet te laat, let er op.
Succes.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

reaction 67 schreef:IS wel een 23"Frans.1.
Voor mensen boven de twee meter.
En het achterwiel heb ik mijn vraagtekens bij 2e spaak naar links vanaf ventiel, daar zit of een deuk in de velg of de spaaknippel trekt te hard aan de velg. Zo ook bij de andere foto.
Kijkend naar de lichtval op de velg, dat loopt niet mooi door met de radius van de velg.
Dit kan betekenen dat er op den duur scheurtjes gaan ontstaan rond de eyelets (spaakgaatjes).
Hopelijk ben ik niet te laat, let er op.
Succes.
Ha, bedankt voor dit detail! Was mij nog niet opgevallen!! En het klop wat je zegt, is 23inch, ik heb mezelf verkeken in het maattabelletje. Was van mening dat 23 juist was. Wellicht met het zadel zo kort mogelijk dat het wel past..
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

23 is best groot..Na aanpassingen gaat het vast. Maar of je dan lekker rijd is een 2e
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Enne?????
Is het wat geworden Frans.1?
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

ik heb mijn oude 26" vorige maand voor linkje verkocht voor 500€.
En ik denk dat dit echt een eerlijke prijs voor beide was, voor jouw budget is er dus wel degelijk iets fatsoenlijks te vinden.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

reaction 67 schreef:Enne?????
Is het wat geworden Frans.1?
Ben nog niet geweest :o deze draaikont twijfelde teveel!
Ergens diep in m'n hart zegt dat het wel moet lukken ook omdat het een mooie fiets is. Alleen wat hier gezegd en geschreven word is dat je met 23 inch rond de 2 meter moet zitten.
Ik had dus eigenlijk m'n zoektocht verlegd naar een 21"....
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Frans.1 schreef:
reaction 67 schreef:Enne?????
Is het wat geworden Frans.1?
.
Ik had dus eigenlijk m'n zoektocht verlegd naar een 21"....
Goed plan! :-q
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Mijn zoektocht bracht me nu op een Focus Cypress. Iemand bekend met dit merk? Maat lijkt nu wel oké te zijn(XXL). Verkoper is zelf 193
Zie de link voor de fiets http://link.marktplaats.nl/m1066665307" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou er 350,- voor neer moeten leggen. Voor minder gaat hij niet.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Lekker laten staan voor 350 dat is hij niet waard in mijn optiek.. een 26 met een vrij basis afmontage
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Sorry Frans.1, ik heb meer vertrouwen in de Gossini dan in de Focus.
En met je 1.90 zou in niet groter gaan dan 22" voor de duitse aanbieders waaronder Focus,Cube, en 21" bij de Amerikaanse aanbieders waaronder Trek,Cannondale.
Als je met 1.90 gaat kiezen voor een 23" fiets omdat ie mooi is, zal je in het bos erachter komen dat je beperkt wordt in handeling van je fiets.
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

reaction 67 schreef:Sorry Frans.1, ik heb meer vertrouwen in de Gossini dan in de Focus.
En met je 1.90 zou in niet groter gaan dan 22" voor de duitse aanbieders waaronder Focus,Cube, en 21" bij de Amerikaanse aanbieders waaronder Trek,Cannondale.
Als je met 1.90 gaat kiezen voor een 23" fiets omdat ie mooi is, zal je in het bos erachter komen dat je beperkt wordt in handeling van je fiets.
Dat is waarom ik nu op het forum terecht kom. Hier kun je je verhaal kwijt, en anderzijds komen er goede reacties op. Is het merk focus dan zo slecht? Kwam nu op een focus black forest 29er, xt en slx afgemonteerd.. Ik denk dat het ook kwestie van smaak is welke fiets uiteindelijk bevalt. Vooralsnog ben ik een recreatief rijder. Echter als ik de smaak e pakken krijg, wil ik niet met een halfbakken fiets zitten..
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

De eerste focus diefje aanhaalde is een simpel ding.

De blackforest is gewoon een mooie fiets degelijk afgemonteerd. Waar je jaren plezier van kunt hebben
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Frans.1 schreef:
reaction 67 schreef:Sorry Frans.1, ik heb meer vertrouwen in de Gossini dan in de Focus.
En met je 1.90 zou in niet groter gaan dan 22" voor de duitse aanbieders waaronder Focus,Cube, en 21" bij de Amerikaanse aanbieders waaronder Trek,Cannondale.
Als je met 1.90 gaat kiezen voor een 23" fiets omdat ie mooi is, zal je in het bos erachter komen dat je beperkt wordt in handeling van je fiets.
Is het merk focus dan zo slecht? Kwam nu op een focus black forest 29er, xt en slx afgemonteerd.. Ik denk dat het ook kwestie van smaak is welke fiets uiteindelijk bevalt. Vooralsnog ben ik een recreatief rijder. Echter als ik de smaak e pakken krijg, wil ik niet met een halfbakken fiets zitten..
Focus Black Forest is helemaal niet zo slecht, maar is die dan voor 450 te krijgen, lijkt me zeker geen verkeerde prijs als de fiets een beetje fatsoenlijk onderhouden werd.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Frans.1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: za 2 juli 2016, 10:56
Mijn mountainbike: Trek 6500, 6 series

Focus Black Forest is helemaal niet zo slecht, maar is die dan voor 450 te krijgen, lijkt me zeker geen verkeerde prijs als de fiets een beetje fatsoenlijk onderhouden werd.[/quote]

Jazeker. Voor 410,- mag die afgehaald worden>> http://link.marktplaats.nl/m1066288138" onclick="window.open(this.href);return false;
De trapper die ontbreekt is wel aanwezig. Misschien alleen betere bandjes erom en gaan met de banaan!
Plaats reactie