hulp keuze banden

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
johan zwitsers
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 juli 2016, 18:56

hallo,

ik heb me net aangemeld voor dit forum en heb een vraag over banden voor de mountainbike

mijn zoontje en ik rijden af en toe een stukje op de mountainbike. we rijden vooral op de mountbike baan bergschenhoek , zoetermeer. nou zijn mijn banden versleten en wil ik er goede banden voor terug zetten en ik heb zitten lezen voor deze type banden. voorband Schwalbe Rocket Ron Performance en achter Schwalbe Racing Ralph performance. zijn dit juiste banden met de meeste grip op deze route of zijn andere beter.

Mijn fiets is een trek 4500 26"

alvast bedankt

johan zwitsers
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je hebt enorm veel banden. Voor alle omstandigheden heb je een type band. Dus geen enkele band kan alle omstandigheden goed aan.
Daarnaast heb je de banden dan ook nog met verschillende compounds. Hoe goedkoper hoe harder het rubber en hoe minder het grip. Voordeel is dan wel weer dat ze minder snel slijten.

Dus ten eerste moet je voor jezelf verzinnen wat je wilt. Als je heel veel grip wilt zul je banden moeten nemen met een grovere nop. Nadeel is wel weer dat je een stuk meer rolweerstand hebt. Tja en andersom werkt het het zelfde.

dus als je iets zoekt was voor alles een beetje goed is, Maxxis Ardent, de Schwalbes die je zelf aangeeft (echter persooblijk bevallen mij Maxxis beter), daarnaast zou je nog kunnen kijken naar Continental, Mavic, Michelin, Onza.... Maar zo veel wensen zo veel modellen, maar de goedkoopste types, geven echt de minste grip...

https://www.bike-components.de/de/Reife ... c&limit=24" onclick="window.open(this.href);return false;
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Specialized/s-Works fasttrak met achterop een renegade ook van speci. Dit word mijn toekomstige setup.. hoor niks dan lof over die combi
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

niels.o schreef:Specialized/s-Works fasttrak met achterop een renegade ook van speci. Dit word mijn toekomstige setup.. hoor niks dan lof over die combi
Kun je die nog anders krijgen dan in een 2.0 krijgen.....???
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

mud mate schreef:
niels.o schreef:Specialized/s-Works fasttrak met achterop een renegade ook van speci. Dit word mijn toekomstige setup.. hoor niks dan lof over die combi
Kun je die nog anders krijgen dan in een 2.0 krijgen.....???
Via België had hoorde ik.. maar dat weet ik niet zeker
Plaats reactie