Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 juni 2016, 22:38 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Ok - dan een laatste vraag :-), wat voor wielen en banden zou ik moeten nemen. En is evt slim om 2 sets te kopen (voor asfalt en bos)?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 juni 2016, 22:43 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Lux 29", Tomac Carbide Sl 650b, Stumpie 26", 120mm Canyon Nerve 26"
Iets als X-Kings. Hard opgepompt prima op asfalt, en wat zachter goede allrounder in het veld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 juni 2016, 23:15 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Monocog, Shrek, Superfly
+1 voor de gewone 29'er hardtail. Die kan alles wat een CX'er of gravelbike kan (hooguit sommige dingen ietsjes langzamer) en is zeker voor een beginnende biker stukken makkelijker te hanteren op een rondje als Schoorl.

Banden, zeker voor Schoorl: X-King vóór, Conti Race-King 2.2 achter.

Als je op de weg gaat fietsen banden harder oppompen (2,5 a 3 bar), ga je offroad dan wat zachter (1,7 a 2 bar ongeveer). Extra wielsets of banden bijkopen kan altijd nog.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 30 juni 2016, 11:44 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is er 1 van 2
Ik hoor tot dezelfde categorie als TS: Ook starter, vrij veel vlakke paden, rondjes tot 50 km, redelijk wat XC en soms een wat lastiger trail (niet in de buurt, daar moet voor worden gereisd). Ook elke keer wat fun door wat trappetjes op en af te rijden. HT is een Focus Black Forest 3.0

Ik ben blij met de HT. En zeker blij met de lock out op het stuur, want op het fietspad heb ik de vering liever uit.

Mijn eega heeft een Giant Toughroad (29-er). Heeft vaste voorvork van Carbon. Zij doet geen trails met klimmetjes. Omdat ik Schoorl niet ken weet ik niet of een Toughroad afdoende zou zijn. Mijn HT is wel stijver en waarschijnlijk ook sneller.

Nu eenmaal wat verder blijkt dat ik toch graag wat meer de extremen zou willen opzoeken waarbij HT wat minder geschikt/comfortabel is. Dat zou de aankoop van een fully betekenen om erbij te hebben. . Met de kennis van nu zou ik misschien kiezen voor een wat snellere ongeveerde fiets voor op de weg en een fully voor al het andere. Misschien dat ik later dan eens nog een fully overweeg

Laatst bijgewerkt door Joepie de op do 30 juni 2016, 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 juni 2016, 11:49 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: doet het prima.
Voor de extremen van Nederland is een fully leuk, maar absoluut geen must hoor. De meeste veerweg en demping haal je nog steeds uit je benen in combinatie met techniek. Een fully voor "al het andere" is wat overdreven denk ik. Met die Black Forest kun je ook in de Ardennen of Duitslaand uit de voeten

Stiekem willen we allemaal een fully, dat snap ik, maar ik heb geen spijt teruggegaan te zijn naar HT.

Trek Superfly 7 2015 - retired
Stevens Fluent ES 2011 - retired
Stevens S7 '09 - SLX/XT - retired

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 juni 2016, 13:45 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is er 1 van 2
@ Kapitein Iglo.
Ik ben al dagen van de straat met het doorlezen van de discussies over HT en FS. Ik overweeg trouwens nu niet de aanschaf want ik heb nog lang niet alles geprobeerd met de HT. Ik heb mijn bericht daarom iets aangepast. Fully heeft ook weer nadelen, zoals op de vlakke weg, die als je die weg wil nemen weer veel geld voor neer moet leggen.

Jou bevalt HT dus inderdaad heel goed? Je hebt twee mooie! Is er een verschil tussen beide?

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2