Eerste helm, fox flux/giro feature, feedback gevraagd

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Elbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 11:41

Hallo heren,

Sinds kort heb ik een trek marlin 5 aan geschaft waar ik met plezier op rij, ik heb nu een aantal keer gereden zonder helm. En nu word het toch tijd om er een aan te schaffen. Nu heb ik de volgende helmen op het oog. Fox flux en de Giro feature, een beedje feedback/gebruikers ervaringen en Info over andere helmen van het zelfde type model/prijs sigment is ook welkom.

Alvast bedankt,

Mvg Elbers
Laatst gewijzigd door Elbers op za 28 mei 2016, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Ik had de Fox Flux ook in mijn rijtje gezet, tot ik het 'spoilertje' achterop ontdekte .. dat was me nét even teveel van het goede .. De giro kan ik zelf niet, dus weinig te zeggen over deze helm ...

Nu heb ik 2 dagen geleden een Mavic Crossmax Pro (geel met zwart :winkie: ) gekocht bij Futurum, omdat mijn eigen LBS erg weinig qua Allmountain-helm in de schappen had hangen ... (Dus wel de Flux ..., maar moet geen F1 achtige zooi op mn helm ... :winkie: )

De Mavic zit me overigens als gegoten .. de klep (vizier) is afstelbaar in hoek, inclusief muskietennet (was voor mij een pré, heb nog wel eens rondgereden met zoemende lifters tussen mn helm en hoofd ...)

Hoe de helm het gaat doen weet ik nog niet, de eerste ritten staan iig al gepland ..
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die wing van de Fox kan er toch ook gewoon af?. Zelf geen ervaring mee maar qua looks vind ik het wel een topper.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Trek Marlin is volgens mij een XC fiets, daar zit je over het algemeen redelijk ver voorovergebogen op. Mijn ervaring met AM-helmen is dat die dan in je nek gaan liggen. Dus ik zou je als advies mee willen geven om de helm te testen terwijl je op de fiets zit.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Elbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 11:41

Thanks voor de info heren :-q ik ga ik ga het even testen of een AM helm comfortabel zit met de houding op de fiets.

Rémy ik heb gekeken naar de mavic crossmax maar deze val buiten mijn budget. Een mooie helm overigens

Niemand ervaring met de Boven genoemde helmen?

Mvg
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Bell Super
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Op de gebruikelijke review sites moet toch genoeg te vinden zijn...

... maar Bell Super (2) zou ook mijn keuze zijn. Als je een beetje zoekt (en geluk hebt met de maat) zou je die een aanzienlijk stuk onder de MSRP moeten kunnen vinden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef:Die wing van de Fox kan er toch ook gewoon af?. Zelf geen ervaring mee maar qua looks vind ik het wel een topper.
Voor wel, achterop niet.
Na 3 maanden kan ik zeggen dat de Flux een fijne helm met een goede pasvorm (voor mijn bol) is. Als ik heel kritisch kijk, kan de verstelling van de bandjes iets beter (eenmaal afsteld is het geen issue meer) en is de afwezigheid van mesh in de voorste gaten een gemiste kans. Het dubbele ratchet-systeem is even wennen tov een draaiknop maar in mijn ogen net zo goed. Verder is het een prima en comfy trail helm die niet warmer is dan een XCmodel. Ook is het doorlopen van de harde beschermlaag over de onderkant een plus, zo blijft het polystyrene langer heel.
Gebruikersavatar
K00li79
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: za 21 november 2015, 14:18

Heb sinds 2 maanden de giro feature. Super helm! Erg licht en zit super lekker. :) Als ik hem een minnetje moet geven t.o.v m'n vorige helm (een "gewone" mtb helm heel open structuur) dan is deze warmer(iets). Dit is logisch natuurlijk vanwege het minder open profiel.
Don't study me…
-
You won't graduate…
Elbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 11:41

Heren bedankt voor de feedback :-q

Naar wat wrikken en wegen heb ik mijn keuze laten vallen op de Giro feature, mooie optisch voor een redelijke prijs. Lichter in gewicht, grotere verstelbare zonne klep met een wieltje af te stellen naar het hoofd en persoonlijk mooiere looks. Misschien iets minder open dat de fox maar dat neem ik voor lief.

Ik zal mijn bevindingen hier nog posten als ik hem binnen/gebruikt heb,

Mvg
stschuurhuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 09:29

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de Giro Feature. Vooral de bandjes die aan de zijkant van de helm zitten in plaats van aan de binnenkant vind ik erg fijn naast het feit dat de helm gewoon erg lekker zit.
Elbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 11:41

Kan niks anders zeggen dan een fijne helm, heb met nu een aantal keer gebruikt. Zit lekker, licht van gewicht, makkelijk af stellen. Geen spijt van mijn keuze...
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Ik heb ook de feature en vind het een hele fijne helm met voor mij een super pasvorm. Enige nadeel is dat het binnenwerk na ongeveer 1.5 jaar gebruik uiteen begint te vallen. Komt misschien omdat ik bij inspanning behoorlijk transpireer.
Plaats reactie