Hulp gevraagt bij aanscah mtb aub!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Xavipi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 18:09

Beste leden,

Ik ben dus xavier , 25j, 1m83 en 75 kg .
Onlangs is mijn mtb van het merk trek die ik ooit kado kreeg gestolen , dus nu word het tijd dat ik er een nieuwe aanschaf na 3 weken geen nieuws te krijgen van de politie :roll:

Ik had in gedachten een mtb van het merk rockrider te kopen, omdat prestaties enzo niet veel uitmaken voor mij, enkel eens recreatief met de vriendin een toertje doen of uitzonderlijk met vrienden een licht mtb tochtje ...
Nu zit ik te twijfelen tussen

de rockrider 520
https://nl.decathlon.be/mtb-rockrider-5 ... 50582.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of de rockrider 580 wit
https://nl.decathlon.be/mtb-rockrider-5 ... 36093.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze schelen dus wel 400€, nu ken ik er dus niets van en vraag ik me af of het voor zo'n "amateurfiets" wel nodig is om 400€ meer te betalen en waar zit nou net het verschil behalve de 1.5 kg ....

Ik had dus graag geweten welke maat want ik denk dat ik net op de grens medium/large zit alhoewel ik liever een te kleine dan te grootte fiets heb
En of het merk zelf goed is qua prijs/kwaliteit .

Ik wil jullie alvast bedanken en laat U volledig gaan in tips en advies :-q
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

De voorvork is los al 150 euro duurder, om van de aandrijflijn nog maar te zwijgen. Hoe moet zo'n toertje eruit zien? Gewoon eens een bosweggetje afrijden? Doe dan die goedkoopste maar.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Xavipi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 18:09

Ja inderdaad daar komt het op neer , nu endan eens een afdalingetje met eventueel putjes maar niet extreem, is die fiets dan totaal niet beter of juist wel ?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wil je per se een nieuwe fiets? Als je budget tussen 3 en 700 ligt denk ik dat je een betere tweedehands kan krijgen. Zeker als je al een Trek gewend was.
Ook nieuwe fietsen van wat bekendere merken zijn prima voor die prijs verkrijgbaar:

Bulls Sharptail
Cube Analog
Trek Marlin

Maragoed, ik heb zelf geen ervaring met B'twin. Misschien ook een prima fiets hoor! Ik zou gezien je overweging inderdaad voor de goedkoopste gaan, hoewel de luchtgeveerde Rockshox wel een merkbare upgrade is tov de spiraalveer in de Suntour, en ook de remmen van de duurdere variant wel aanzienlijk beter lijken te zijn.
Xavipi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 18:09

Waarop let je dan best bij aankoop van een tweedehands fiets ?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Persoonlijk? afmontage, dus welke remmen, derailleurs, shifters en voorvork.
Volgens mij maakt 't frame je niet zoveel uit.
Xavipi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 18:09

Voor mij is dit hier wel moeilijk hoor :p
Is er op het forum geen goede occassie tussen de 3-700 € waarvan ik weet dat ik niet ge.... kan zijn ?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Die RR 580 is best een aardige fiets, en daarmee durf ik ook wel een beste afdaling mee te doen.
Plaats reactie