Keuzehulp Rockrider580/Cube Attention/Bulls Bushtail

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
2ndspookster
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 17:41

Hallo,

Nieuw hier en uit België.

Tot enkele dagen geleden had ik een Bulls King Cobra die ik met wat korting had kunnen kopen een paar jaar geleden.
Mijn fiets was gesloten maar is toch verdwenen dus ik ga ervan uit dat ik die niet meer terugzie. Dus ben ik maar op zoek gegaan naar een opvolger.
Ik was heel tevreden van mijn Bulls. Enige opmerking die ik had was dat hij wat zwaar aanvoelde.

Echt gaan mountainbiken ga ik wellicht niet doen, maar ik woon in een stad vol kasseien, wegenwerken en toeristen waarvoor ik regelmatig op en af voetpaden ed ga. Sluit niet uit dat ik toch wel es in 't bos ga rijden en langs weggetjes met wortels overal. Mijn redenering is dat als ik een fiets koop die redelijk wat aankan, dat die dan langer zal meegaan.

Budget : ik wil er wel iets van een €700-800 (max) aan geven.

Ik heb eerst wat naar de FAQ pagina voor onderdelen gekeken voor ik aan het googlen sloeg.
Voorlopig kom ik op de volgende uit
Is die B'Twin betrouwbaar? Deze is de goedkoopste maar ziet er voor mijn ongetraind oog wel goed uit.
Zijn er andere merken/modellen waar ik eens naar moet kijken?

Alvast bedankt!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Die rockrider is denk ik echt wel een optie. Een mix van goede componenten.
Een andere optie is:
https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... l-4-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2ndspookster
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 17:41

Oh, cool, dat is een meevaller.
Ik ga zeker ook eens die canyon bekijken en zien of die hier in de buurt te vinden is, want ik koop mijn fiets toch liefst fysiek bij de handelaar.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Dat wordt dan weer moeilijk, Canyon is alleen via internet aan te schaffen.
2ndspookster
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 17:41

Had ik ondertussen gezien... Beetje jammer maar ik zie niet hoe ik het practisch zou moeten bolwerken voor die canyon. Ik woon op een appt zonder lift en heb maar 1dag in de week vrij. En met een kleine auto op het werk laten leveren en zo meenemen naar huis wordt ook heel moeilijk, als ie er überhaupt al in zou raken.

Lijkt er voorlopig op dat ik richting de rockrider ga.
Plaats reactie