Mountainbikers gezocht rond 19 jaar, man

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

niels.o schreef:
doezel schreef:Een bier-opener!
Slechte bierdrinker..

Doe dop wil met ontzettend veel dingen van de hals :winkie:
Ja dat weeeet ik, daarom heb ik SPD's! Maar ik was me aan het inleven in een 19-jarige (die nu dus pas een jaar legaal mag drinken) :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Remy_ams100 schreef:
Maar als ik hier (Reo) zo eens om me heenkijk, en daarvanuit zou moeten gaan, dan moet er sowieso een aansteker in en een wied-reservoir ... :o :-?
:lol:

Die gasten vreten straks in het najaar alle paddestoelen op die ze tegenkomen in het bos. :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

@TS: ik zou je onderzoek breder trekken.
Mountainbiken is zoals je merkt voor alle leeftijden en disciplines.

Ipv vast te houden aan de leeftijd van 19 jaar, zou ik mountainbikers in het algemeen als onderwerp nemen.
Ook een klein detail, de student van 19 heeft zonder rijke ouders over het algemeen minder te besteden dan de gemiddelde 30-er. Wat kan inhouden dat een 30-er vaak verder weg gaat en dus eerder de nut inziet van een goeie multitool. Zoals Dice terecht opmerkt, iemand van 19 zal meer het rondje rondom huis gebruiken en niet de noodzaak van tools inzien.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:roll:

Ik weet van niets. Geen 19 meer, mijn geheugenstick begint te haperen.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Tussen vorige eeuw en nu zitten zoveel verschillen dat ik op basis van mijn eigen 19jarige ervaring uit 19-- niet kan zeggen wat een 19jarige anno 2016 zou prefereren.
Om toch wat zaken te noemen die mijn buurjongen (toevallig 19 en bmx-er) vanmiddag noemde:mesje/bierfles opener, magnesiumstick, parakoord
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

Ik denk dat je het verkeerde onderwerp gekozen hebt om iets voor te designen. Een multitool moet gewoon een klein ding zijn dat 200% functioneel is voor zijn gewicht en grootte.
Bieropener hoort daar al helemaal al niet bij. Ooit al eens gedacht als je een biertje vasthebt, zal ik rap m'n multitool nemen en die functie uitvouwen en hem openen ? Je kunt wss nog rapper je biertje aan een kant van je multitool openen . met ieder stuk metaal krijg je dat gewoon open en hoeft het nog niet te lang te duren.

Meest gebruikelijke functies zijn bitsjes 4,5 en 6 , philips schroevendraaier , misschien een kettingpons en torx zou ik er zelfs ook niet opsteken of daar een aparte multitool voor ontwerpen. verder misschien nog een spaakspanner en platte sleutel 13 en meer heb ik niet nodig...
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

kickstarter multitool bike

codewoorden schijnen te zijn: tactical, titanium, bottle opener, stylish leather pouch
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zelfs Specialized heeft bijv. in zijn bandenlichters een bieropener verwerkt. (gewoon omdat er ruimte voor is)
Blijkbaar is een biertje openen onderweg toch heel belangrijk ;)
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Rayb81 schreef:Zelfs Specialized heeft bijv. in zijn bandenlichters een bieropener verwerkt. (gewoon omdat er ruimte voor is)
Blijkbaar is een biertje openen onderweg toch heel belangrijk ;)
Koolzuurhoudende koolhydraten :bier:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Pieter348 schreef:Ik denk dat je het verkeerde onderwerp gekozen hebt om iets voor te designen. Een multitool moet gewoon een klein ding zijn dat 200% functioneel is voor zijn gewicht en grootte.
Bieropener hoort daar al helemaal al niet bij. Ooit al eens gedacht als je een biertje vasthebt, zal ik rap m'n multitool nemen en die functie uitvouwen en hem openen ? Je kunt wss nog rapper je biertje aan een kant van je multitool openen . met ieder stuk metaal krijg je dat gewoon open en hoeft het nog niet te lang te duren.

Meest gebruikelijke functies zijn bitsjes 4,5 en 6 , philips schroevendraaier , misschien een kettingpons en torx zou ik er zelfs ook niet opsteken of daar een aparte multitool voor ontwerpen. verder misschien nog een spaakspanner en platte sleutel 13 en meer heb ik niet nodig...
Tegenwoordig worden veel bikes met torx opgebouwd :wink:
Danny_HvA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 april 2016, 09:57

Hartstikke bedankt voor alle reacties!!
Het kwam eerder al aan bod, maar het is inderdaad een vormgevingsopdracht ipv een functionele engineering opdracht.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Pieter348 schreef:Ik denk dat je het verkeerde onderwerp gekozen hebt om iets voor te designen. Een multitool moet gewoon een klein ding zijn dat 200% functioneel is voor zijn gewicht en grootte.
Bieropener hoort daar al helemaal al niet bij. Ooit al eens gedacht als je een biertje vasthebt, zal ik rap m'n multitool nemen en die functie uitvouwen en hem openen ? Je kunt wss nog rapper je biertje aan een kant van je multitool openen . met ieder stuk metaal krijg je dat gewoon open en hoeft het nog niet te lang te duren.

Meest gebruikelijke functies zijn bitsjes 4,5 en 6 , philips schroevendraaier , misschien een kettingpons en torx zou ik er zelfs ook niet opsteken of daar een aparte multitool voor ontwerpen. verder misschien nog een spaakspanner en platte sleutel 13 en meer heb ik niet nodig...
Ik zou het biertje al leeg hebben voordat ik mijn MT uit mijn rugzak gehaald heb..... :lol:
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

doezel schreef:
Ja dat weeeet ik, daarom heb ik SPD's! Maar ik was me aan het inleven in een 19-jarige (die nu dus pas een jaar legaal mag drinken) :tong
Met flats
https://youtu.be/geICj4ZMHWE" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 26 februari 2016, 15:54

OK ik weet niet of de TS nog meeleest maar ik denk ik draag toch een optie bij. Ben zelf 25 dus al een paar jaar aan de doelgroep voorbij, maar dan toch. Wat ik zou willen zien op die leeftijd, wat volgens mij nog niet genoemd is, is een mes. Een mes is voor een (jonge)man gewoonweg cool. Het mesje op een bier&wijn-open-tool maakt 'm cool. Daarnaast een misschien wat functionelere toevoeging: een manier om de multitool strak en netjes aan iets te kunnen monteren. Ik denk bijvoorbeeld aan een bracket/kooitje op het fiets frame (op dezelfde bouten als de bidonhouders). 't zijn maar wat ideeën maar misschien heeft men er nog iets aan :p.
Plaats reactie