Mountainbikers gezocht rond 19 jaar, man

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Dan ga je uit van aannames Danny. Niet zo'n handig uitgangspunt :wink: .
Ken maaf2 dan niet heel persoonlijk maar als ik hoor wat zijn graag doet heb ik wel respect voor haar.

Kijk eens wat de bestaande multi tools erop hebben zitten en kijk dan eens welke hiervan handig zijn op de mountainbike.
En elektronica (het lampje) is toch vaak het stukje wat gemist wordt.
Laatst gewijzigd door MdBruin op vr 29 april 2016, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Kijk ter inspiratie eens naar "fix it sticks". http://fixitsticks.com/for-bikes" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny_HvA
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 april 2016, 09:57

Ik heb het nergens op gebaseerd, maar mijn opdracht als designer was vooral om te leren hoe je een product kunt afstemmen op bepaalde doelgroepen en het detailleren ervan.

Alle multitools die je tegenwoordig ziet zijn vaak hetzelfde(zeer technisch, vooral gefocused op repareren etc.), het is dus een uitdaging om functionele en onderscheidende producten te ontwerpen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Danny_HvA schreef:maar mijn opdracht als designer was vooral om te leren hoe je een product kunt afstemmen op bepaalde doelgroepen
Ik denk dat je hiermee moet beginnen voordat je al aan het ontwerp denkt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Danny_HvA schreef:Bedankt voor alle reacties!

Misschien was ik te onduidelijk hierover, maar de reden dat ik een 19 jarige jongen erbij vermeld is omdat
een jongen van 19 op een heel andere soort mountainbike-trip gaat dan bijvoorbeeld een vrouw van 30 jaar.

De jongen gaat misschien samen met z'n vrienden maar 1 dag mountainbiken in de bossen met z'n vrienden en sluit het dan af met een kampvuur en een pilsje. En de vrouw gaat bijvoorbeeld met haar familie een gezellig weekendje weg in de Ardennen en heeft dus een andere multitool nodig dan de 19-jarige jongen.
Ze hebben beide een fiets met dezelfde onderdelen. Of ze zijn handig en kunnen zelf reparaties uitvoeren, dan heb je een tooltje nodig (zoals er zovelen zijn). Of ze zijn niet zo handig dan hebben ze hulp nodig en is het beste tooltje een telefoon en bereik.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Danny_HvA schreef:Ik heb het nergens op gebaseerd, maar mijn opdracht als designer was vooral om te leren hoe je een product kunt afstemmen op bepaalde doelgroepen en het detailleren ervan.

Alle multitools die je tegenwoordig ziet zijn vaak hetzelfde(zeer technisch, vooral gefocused op repareren etc.), het is dus een uitdaging om functionele en onderscheidende producten te ontwerpen.
Ging mij niet om je aan te vallen hoor,vandaar ook de :wink: erbij.
Het punt wat anderen ook al aangeven leeftijd is geen bepalende factor.
Elke mountainbiker(ster) heeft zijn/haar eigen manier van mountainbiken welke ze leuk vinden, dit is in grote maten niet afhankelijk van leeftijd al zal er een tijd komen dat er minder risico wordt genomen.

Ja alle multi tools zijn gebaseerd om te repareren, dat is ook het doel.
Thuis maak ik gebruik van het normale gereedschap, onderweg de multi tool voor nood reparaties.
Laatst gewijzigd door MdBruin op vr 29 april 2016, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Danny_HvA schreef:Alle multitools die je tegenwoordig ziet zijn vooral gefocused op repareren.
Dat is toch ook de doel van een multitool?? Of bestaat er een andere reden voor het meenemen van een multitool??
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

het lijkt me eerder een vormgeving/uitstraling opdracht dan een functionele engineering opdracht?

=> 1 moodboard met producten gericht op jongens van 19jaar
2 standaard multitool
3 evt. gadget functies toevoegen (selfiestick/proteinepoeder reservoir/fleshlight/drone reparatieding)
4 hippe vormgeving
5 profit
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

sik schreef:fleshlight
Dat word dan een flinke multitool, maar altijd handig om bij te hebben mocht je in de mood geraken onderweg :D
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

sik schreef:proteinepoeder reservoir
:lol:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

The Drutz schreef:
Danny_HvA schreef:Alle multitools die je tegenwoordig ziet zijn vooral gefocused op repareren.
Dat is toch ook de doel van een multitool?? Of bestaat er een andere reden voor het meenemen van een multitool??
Na het doorlezen van dit topic is er maar 1 conclusie:

Afbeelding
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Als ik een jongen van 19 was, ben ik wel geweest, dan nam ik helemaal geen multitool mee. Daar denk je voor die ene keer niet eens aan. Je leent of huurt een mtb, gaat een lekker stukje fietsen in het bos en na afloop zet je het op een zuipen. Mocht je pech krijgen onderweg dan loop je gewoon verder. Als je maar 1 keer gaat fietsen ga je waarschijnlijk geen 50 km rijden. Je blijft redelijk in de buurt van de camping of wat dan ook.
Maar dit zijn allemaal aannames :-D
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

doezel schreef:Een bier-opener!
Slechte bierdrinker..

Doe dop wil met ontzettend veel dingen van de hals :winkie:
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

'Toen' ik 19 jaar was (owjee ... vorige eeuw alert !) , bestond er maar 1 multitool :

De Bahco (verstelbare moersleutel) :winkie:

Deed vaak dienst als :

-Moersleutel
-Hamer
-Schietlood (inc draadje)
Zou tegenwoordig ook gebruikt kunnen worden als schijfrichter :winkie:

Maar als ik hier (Reo) zo eens om me heenkijk, en daarvanuit zou moeten gaan, dan moet er sowieso een aansteker in en een wied-reservoir ... :o :-?
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Maar, als ik nog even serieus mag reageren op de TS ... , misschien een (knip/combinatie)tangetje integreren ? (Zoals een Leatherman ?) , maar da's niet specifiek iets wat een 19 jarige meer nodig zou kunnen hebben als wanneer hij of zij 20 jaar ouder zou zijn :winkie:
Plaats reactie