Viper Tr2.0

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
apnootje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 21:08

Wat vinden jullie van deze bike? Goed materiaal voor een beginner of niet? €485

Afbeelding

SIZE : 18”/20”/22”
FRAME : 7005 Aluminium Series
bi-axial tubing
FORK : MANITOU Six
COLOR : Blue/Silver
REAR DER : SHIMANO Deore
FRONT DER : SHIMANO Acera
BRAKES : Tektro, v-brakes
LEVERS : SHIMANO
CRANK : SHIMANO FC M340
SADDLE : XTX multi density
STEM : XTX 6061 Aluminium/black
HANDLEBAR : FSA XC 180
HEADSET : Cane creek Integrated
TIRES : Continental explorer
RIMS : Double wall, CNC
SPOKES : Stainless steel
PEDALS : Aluminium
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Het is te doen maar dan ook echt het absolute minimum, ik zou toch voor een hoger afgemonteerd exemplaar gaan (onder andere betere voorvork en alle schakelcomponenten Shimano Deore of iets vergelijkbaars). Nee dus, dit is wel een goede fiets voor een echte beginner maar als je er wat meer plezier op wilt beleven zou ik er meer geld aan uitgeven (minimaal € 600) ZIE DE MEDEDELING IN DIT ONDERDEEL :evil:
Harbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 4 juli 2004, 00:38

Leuk frame om mee te beginnen. Niet overdreven duur en ziet er leuk uit.
Zoals al is gemeld, andere schakelgroep, voorvork en ook op de remmen zul je waarschijnlijk snel zijn uitgekeken.
Als je alleen gaat fietsen zullen de remmen nog wel meevallen, maar met anderen erbij zal
heel erg snel opvallen dat het nog VEEL beter kan. :wink:
--- Eat dust ... ---
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Voor dat geld krijg je een prima fiets, waar je best even mee vooruit kunt.

Als het echter enigszins mogelijk is, probeer dan iets meer geld bij elkaar te krijgen zodat je een fiets kunt kopen die op alle schakelonderdelen minimaal Deore heeft. Daar heb je op de wat langere termijn alleen maar plezier van.

Maar nogmaals: als beginnersfietsje en voor dat geld is het op zich okee.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
apnootje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 21:08

Bedankt voor de reacties. Voor alle duidelijkheid, ik ben een complete beginner, heb 8 jaar amper gefietst, daarvoor vrij veel maar op racefiets. Ivm de voorvork, zou dit een probleem vormen bij bergop rijden? Ik weet het klinkt gek, maar ik rij liever bergop dan bergaf. :o
Hoeveel zou het kosten om later de Acera door een Deore te vervangen?
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

op www.bike2build.nl kun je wat richtprijzen voor onderdelen vinden, bij de fietsenwinkel betaal je iets meer maar kun je vaak wel montage erbij babbelen, bij sommige duitse of zuidelijke/belgische winkels zijn onderdelen soms goedkoper te krijgen.

Het is opgeteld goedkoper meteen een bike met deore te kopen dan het er later op te laten zetten.

Die voorvork: je moet al gauw aan fietsen van 1000 euro of meer denken wil je echt veel betere prestaties krijgen. Op fietsen van 600 euro zal de voorvork niet drastisch beter zijn dan op deze fiets. Tegen de tidj dat je daar echt behoefte aan hebt, ben je sowieso toe aan een veel betere bike :wink:
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Plaats reactie