Bijna 60, toch nog beginnen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
dirkje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 april 2016, 12:47

Hallo allemaal, om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben een vrouw, bijna 60, redelijk sportief en soepel.
Ik heb altijd paardgereden en erg genoten van de talloze bosritten. Om verschillende redenen ben ik gestopt.
Mijn hobby's zijn fietsen en wandelen. Bij mij om de hoek ligt een prachtig bos met daarin ontzettend veel heerlijke paadjes om te fietsen, dit zijn echte mountainbike routes die ook als zodanig zijn aangegeven. Ik ken ze allemaal al van de paardrijdritten. Echter, met een gewone sportieve fiets is dit net wat teveel gevraagd, ik overweeg dan ook de aankoop van een MB.
Ik heb al wat rondgeneusd hier en zou graag wat antwoorden van kenners krijgen.
Ik ben dus een echte beginner en wil gewoon een fijne en betrouwbare fiets om lekker mee door de natuur te rijden, weg van de asfaltpaden.
Ik ben 1.62 lang (kort) en weeg 51 kg, zou dit dan een kindermaatje worden :wink: ?
Is het verstandig om nu nog te beginnen met deze sport (blessures?) . Ik wil dus echt rustige bosritten gaan maken.
Ben benieuwd naar jullie meningen...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nee, niet aan beginnen.

Het werkt verslavend, en je hebt altijd één fiets meer nodig dan je hebt.

Kom op, je bent er zelf bij. Je hebt de moeite genomen om rond te neuzen, om een account aan te maken én deze vraag te stellen. Nu ga je toch geen genoegen nemen met "nee" als antwoord?!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth