Korting op eerstehands

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Airsquad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 18:57

He lui, met hoeveel korting zouden jullie genoegen nemen op een eerstehands zonder servicebeurten? Gaat om een fiets van 900 euro, zit zelf te denken aan 20%. Gr
Frits
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: B1 Stinger!!
Contacteer:

hangt er van af welke fiets. en van welk jaar hij is!
Dr Paaj

Als je wat specifieker zou zijnis het makkelijker te bepalen wat je wil, maar het hangt altijd af van de dealer.

Korting van 20% op een fiets van € 900 weet ik niet of dat rieel is. Hoe duurder je gaat hoe meer korting je kunt verwachten.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Als je nog even geduld wilt doen tot september/oktober zul je meer korting kunnen bedingen. Tegen die tijd komen de modellen van volgend jaar op de markt en willen de fietsenwinkels graag van de modellen van dit jaar af.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Airsquad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 18:57

Gaat eigenlijk niet om een specifieke fiets, heb een aantal modellen (wel allemaal 2004 modellen) op het oog in de prijsklasse 750-1000 euro. Ben dus een beetje een keuze aan t maken, en 1 dealer bied een fiets van 900 voor 750, maar dan zonder servicebeurten. Ben dan ook benieuwd hoeveel korting ik eigenlijk kan verwachten, en hoeveel dat meer is als ik idd tot oktober wacht, zodat het om overjarige modellen gaat. Gr
Libanon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Team Xtr
Contacteer:

Als je een beetje handig bent doe je die servicebeurten gewoon zelf
Oh oh De Haag mauie stad achtâh de dùine.
Stay home and fall off the bench.
En wie het laatst lacht.
Sterft tenminste vrolijk.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Las inderdaad dat één van de grote jongens die optie biedt: korting, maar dan geen servicebeurten.

Hoewel ik me kan voorstellen dat in deze wat mindere tijden economisch gezien je toch wat beter op de centen moet letten, zijn de marges nog wel dermate groot dat het mogelijk moet zijn om als er geen inruil is enige korting te bieden (en als er wel inruil is een nette inruilprijs geven) en toch ook goede service te verlenen.

Ik zou dan gewoon verder kijken. Er zijn namelijk genoeg fietsenwinkels die dat laatste in de praktijk prima toepassen.

Als je echte mega-korting wilt, ja dan moet je ook geen topservice verwachten. En mag je maar hopen dat je handig genoeg bent om kleine probleempjes zelf op te lossen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

van herwerden?
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

wat is het toch altijd met die korting als je al jaren bij de zelfde supermarkt komt vraag je toch ook niet of ze een leuk prijsje maken als je er nog een stuk kaas bij neemt.

als je dat mooie dure spul niet kan betalen kijk dan naar spullen die je wel kan aftikken en hou er anders rekening mee dat mocht je je mooie xtr crankje van mooie nieuwe bladen moeten voorzien je als nog diep in de buidel moet tasten.
Ride First Work Later!!
Airsquad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 18:57

Nou, de laatste keer dat ik voor 750 euro kaas kocht heb ik mooi om korting gevraagd
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Airsquad schreef:Nou, de laatste keer dat ik voor 750 euro kaas kocht heb ik mooi om korting gevraagd
precies!
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
NOX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 20:04

jf schreef:
Airsquad schreef:Nou, de laatste keer dat ik voor 750 euro kaas kocht heb ik mooi om korting gevraagd
precies!
helemaal mee eens, het is immers geen kattendrek, dat bedrag.
Slotjes sletten!
Plaats reactie