Focus upgrade?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
wieringer84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 augustus 2015, 19:18

Dag allen,
ik ben sinds een aantal maanden verkocht aan het mountainbiken en heb onderstaande fiets toendertijd aangeschaft. (niet via deze site)
https://www.12gobiking.nl/p/focus-whist ... tent_specs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er zeer content mee, alleen nu werd ik door een aantal meer ervaren MTBers aangesproken over het met der tijd vervangen van mijn voorvork. Ik heb er dus absoluut niet veel ervaring mee en is dit dan aan te raden? (even dus van meer kanten info inwinnen).
Ik rijd zowel over parcours (oa Dijkgatbos, Schoorl en Geestmerambacht) als over wegen (ritjes met de vrouw).
Als ik het zou gaan vervangen, is mijn budget max 150,-, wat is dan een voorvork wat aan te raden is of laten zitten wat er nu op zit? 2e hands???
Ik hoor graag meer van jullie.
Mvg
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Joh als je geen wedstrij de en wil winnen dan volstaat deze prima..
En klasse hoger van suntour is de raidon xc rlr air
Die kosten nieuw iets van 180

Daar boven is lichter en beter zeggen ze.. ik vind mijn raidon het prima doen.

In het verkoop topic staat een mooie rockshox Reba te koop voor weinig 150vp geloof ik.
Nieuw kosten deze rond de 300
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Als je die fiets nog lang wilt houden is dat een idee, de rest van de afmontage lijkt me netjes.
Maar 150,- lijkt mij krap. Zou iets meer sparen en dan wat later upgraden
One life, ride it!
wieringer84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 augustus 2015, 19:18

Thnx, vind het prima fietsen hoor dus dan net wat je zegt Mark, spaar ik nog door voor een duurdere/betere.