voorsteling en gelijk een vraagje

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Rotterdambikesquad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 20:38

hallo allemaal
ik ben lorenzo
ben nog maar een jonge mountainbiker kwa leeftijd maar het is wel echt mijn passie
ik kreeg rond 2 a 3 jaar geleden een giant mountainbike (een oude heer is het nu wel voor jullie denk ik)
en sins de eerste rit ben ik er verliefd op als waren sleutel dan ook graag er aan fiets er iedere dag afstanden mee en vogel uit hoe alles werkt maar als volgt ik mijn mtb staat buiten nu all een tijdje omdat mijn schuur kapot is :-? helpt een zeiltje ofzo dan nog goed ?? en door kou en buiten staan heb ik nu in 1 jaar of anderhalf all meerdere malen gespleten versnellingen kabel gehad en bij mijn lak met soort klein rondje als waren dat mist lijkt het wel sins vorige winter en roest op mijn cassette en keting kan ik tegen deze dingen nog wat doen want wouw na de winter leek mij beste nieuwe onderdelen pas hallen voorgeval ze anders weer stuk gaan
overgeens de mbt heeft ook all wat te voorduuren gehad weet niet of julie het kunne zelf maar ben echt gehecht aan deze fiets heb er ook all 2 keer een omgeluk mee gehad :roll: maar blijf het een topfiets vinden :D dus mijn vragen zijn 1 wat kan ik doen om schade van buiten staan zoo minmogelijk te maken 2 wat te doen tegen versnelings kabels die splijten 3 wat te doen tegen roest op cassette en ketting ? 4 kan ik de lak nog laten herstelen ? :o

alvast bedankt mvg Lorenzo :-q
Boelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 19 november 2015, 17:42

Hi Lorenzo.

Wat ik er zo van begrijp is dat je fiets je lief is, maar door omstandigheden niet de verdiende aandacht krijgt die hij zou moeten krijgen. Maar om alle problemen te voorkomen zou ik beginnen om hem binnen te zetten en na elke tocht netjes schoon en droog te maken. Onder een zeiltje in de winter buiten lijkt mij niet echt voldoende.

Maar om je problemen nu in te schatten is lastig zonder een beeld te krijgen. Eventueel een foto geeft verheldering.

Vraag 1: zet hem binnen ipv buiten.

Vraag 2: vervangen.

Vraag 3: drooghouden en smeren.

Vraag 4: geen idee hoe ver dit verweerd is.
catch you on the flipside
Plaats reactie