Verschil wielrem-helmen en mountainbike-helmen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Hey mensen, ik fiets nu al regelmatig (1-2 keer per week) en ik heb nog steeds geen helm. Nu ik een nieuwe fiets ga kopen (komende woensdag krijg ik hem :D ) moet ik ook maar eens een helm kopen. Misschien wil ik in de toekomst ook nog gaan wielrennen. Nu is mijn vraag of er echt een wezenlijk verschil is tussen wielrenhelmen en mountainbikehelmen. Het zonneklepje reken ik even niet mee, ik heb toch altijd wel een fietsbril op.

Ik wil dit graag weten omdat ik een wielrenhelm stukken mooier vind dan een mountainbike-helm. Ik ben benieuwd.... :~
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Ik heb 2 jaar naar volle tevredenheid met een MET Stradivarius helm gereden (dat is een weghelm) en ik ben niet de enige.

Voor XC is er in beschermende werking geen verschil tussen weg- en MTB-helmen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

wow dat was snel 8) , oke dan weet ik dat ook weer (dat zonneklepje heb ik echt niet nodig en ik vind het lelijk). Bedankt voor je snelle reactie!
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

tja, als het regent heb ik toch niks anders te doen 8)
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

dat zonneklepje kan er in de meeste gevallen van af.

Mocht je nog een helm zoeken pb me even, ik heb nog een nieuwe liggen misschien is het iets voor je.
Crispin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 13:33
Contacteer:

Ik heb de MET 5th-element. Dit is officieel een MTB-helm maar de profs van de Gerolsteiner wielerploeg gebruiken dit model ook...
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

ik heb nu ook twee jaar een Met stradivarius , fijn helmpje het enigste nadeel vind ik is dat hij echt op je hoofd staat. (bij een mtb specifieke helm valt de helm wat meer over je hoofd heen (vind ik mooier))
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Thermo-Rider schreef:ik heb nu ook twee jaar een Met stradivarius , fijn helmpje het enigste nadeel vind ik is dat hij echt op je hoofd staat. (bij een mtb specifieke helm valt de helm wat meer over je hoofd heen (vind ik mooier))
Hoe kom je daar bij? Ik heb nu een 5th element (MTB-specifieke helm)en die lijkt meer op m'n hoofd te staan dan de Stradivarius (Race-helm)die ik daarvoor had...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Harbie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 4 juli 2004, 00:38

Als de helm maar de goede maat heeft en lekker zit, komt het allemaal wel goed.

P.s. Bij MET heb je 3 jaar lang een soort van garantie. Val je heel hard of gaat hij kapot kun je de helm opsturen en tegen betaling van 1/3 van de nieuwprijs van een vergelijkende MET-helm, een nieuwe helm kopen.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

ik vind persoonlijk zo'n klepje mooier met mtben. maar waar dient dit eigenlijk voor?
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

ATX 830 bestuurder schreef:ik vind persoonlijk zo'n klepje mooier met mtben. maar waar dient dit eigenlijk voor?

Dat jij je 'klep' houdt :tong

















(maar dat zal het wel niet zijn)
Plaats reactie