[HELMEN] KED helmsysteme - JACKO L

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
matthijs@dasher
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 13 juli 2004, 19:46
Mijn mountainbike: Batavus Dasher
Contacteer:

Laat ik meteen met de deur het huis in fietsen:

Ik heb net voor een klein kapitaal m'n fiets gereed laten maken voor de zomer :D nieuwe tandjes, remblokje (ja idd geen schijven :cry: ) e.d.
Vanwege een geplande twee weken Duitsland ook meteen een helmpje besteld, de fietsenmaker me wat prijsjes gegeven, een leuke AGU laten zien, dus ik zeg: BESTELLEN :D.

Tot mijn grote verbazing ligt er vanavond een ECHTE
KED Helmsysteme JACKO L (zie foto)
Afbeelding

Dus mijn vraag is bij deze, is dit zoals ie er uit ziet een goedkoop rotding of... een over het hoofd gezien supermerk.
Mocht ik het toch bij het rechte eind hebben, wat is dan een goede helm t.o.v. prijs, kwaliteit voor op de weg (meestal).

p.s.
Is er ook een topic om me voor te stellen, of is dat hier niet nodig.

Greetz
Matthijs
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

het merk KED ken ik wel, maar ik kan over dit type weinig informatie vinden (en de website van de fabrikant ligt plat momenteel)

Misschien een foto met wat meer detail? Wat ook veel kan zeggen: is de schaal (harde gladde bovenkant) met een soort tape aan het "piepschuim" bevestigd, of loopt het bijna naadloos over?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
matthijs@dasher
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 13 juli 2004, 19:46
Mijn mountainbike: Batavus Dasher
Contacteer:

hier enkele detail fotos:
De eerste langs de zij, zit een naad van ongeveer 2mm met een opstaande rand van 1mm
Afbeelding

De tweede langs de zij, weer een naad, 1 mm hoog met een diepte van 2mm (net andersom dus)
Afbeelding

De derde is de binnenkant, met een leuk gaasje, maar verder piepschuim en lullige strips met klitteband.
Afbeelding

Als je meer foto's nodig hebt, geef een gil.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Die lullige strips met klitteband zitten zelfs in de duurste helmen - kun je ze er uit halen om ze te wassen of te vervangen. Ze vangen namelijk het zweet op...

Voor de rest denk ik dat het geen helm is waarvoor de modernste productieprocessen zijn gebruikt. Niks mis mee, maar superlicht is ie daardoor niet. En dat kan op den duur vervelend worden. Voor als je net begint met mountainbiken echter niks mis met deze helm denk ik zo.

Belangrijker: past de helm goed?

Tenslotte: hoeveel heb je ervoor betaald?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
matthijs@dasher
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 13 juli 2004, 19:46
Mijn mountainbike: Batavus Dasher
Contacteer:

pasvorm is goed, kan beter, maar goed.

hij koste me €69,00 wat ook de reden was om hem toch even te controleren.

p.s. die lullige strips was meer bedoel om de blauwe kleur, op een geel/zwarte helm.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Oef, dat vind ik best veel geld... Voor dat geld koop je bij Bike2Build deze helm...

Maar goed, je hebt 'm nu en zoals gezegd slecht issie heus niet.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
matthijs@dasher
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 13 juli 2004, 19:46
Mijn mountainbike: Batavus Dasher
Contacteer:

Kijk, ik kan 'm nog ruilen...

Als er hier wordt gezegd die Giro is beter dan de KED, ruil ik 'm gewoon en neem ik die Giro. Ik wil gewoon een goeie helm, die ook z'n geld waard is.
De fietsenmaker heeft z'n winst al uit de reparaties :S
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Als dat mogelijk is, zou ik iets beters proberen te krijgen. Giro zal bij je fietsenwinkel wellicht wat duurder zijn, maar misschien kan hij ook MET of Bell krijgen, die doorgaans iets goedkoper zijn en ook mooie helmen leveren. Bike2build (sorry dat ik het steeds noem, maar het is een handige prijsreferntie binnen Nedeland) heeft deze Giro en deze MET voor rond de 50 euro, die zal je fietsenwinkel toch zeker wel voor dezelfde prijs kunnen leveren als je KED.

En bovendien: hij heeft je al een andere helm geleverd dan je had besteld als ik je goed begreep.

Veel succes!
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
kieskes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 17:54
Mijn mountainbike: Spectral CF 9.0

dat lijkt me inderdaad veel geld, voor dat geld heb ik bij m'n LBS een Giro E2 gekocht! Ok, modelletje 2003, maar dan nog..
matthijs@dasher
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 13 juli 2004, 19:46
Mijn mountainbike: Batavus Dasher
Contacteer:

nee, sinds de planning van de vakantie was de fiets toe aan totale keuring, het stuur klemde, schakelen ging niet zonder lawaai, dus goed nakijken was de planning.

omdat ik tot nu toe alleen maar zeer licht off road heb gedaan, en wel veel kilometers op de weg maak, vond ik het wel noodzakelijk om in de bergen in duitsland een helm op te zetten. Op dat verzoek liet hij me de 2004 catalogus van AGU zien, waarin een zeer leuk model stond.

Ik had idd verwacht deze in m'n handjes te krijgen, en ik heb er ook wel vertrouwen in dat de KED veilig is, maar ik vind 'm er niet uitzien :~

Vanwege het, bij mij onbekende, merk KED dacht er ineens aan om het hier even te controleren.

Alvast bedankt voor de hulp, en ik hoop binnenkort wat nieuwe fotoos te kunnen showen.

Greetz
Matthijs
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto's, maar het lijkt erop dat het geen 'in-mold' helm is. Dwz dat de rand nogal snel loslaat vanwege een later moment van samenvoegen t.o. betere helmen.

Ik zou je idd aanraden de helm te ruilen, vanwege prijs/prestatie én omdat je hem elke rit op moet/doet.
The freedom to ride where you want, when you want.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

en om op je andere vraag terug te komen.
Wat mij betreft heb je je bij deze voorgesteld :-D

Maar als je je graag nog even officieel introduceert dan kan dat in de beginnershoek.
Daar hebben we geen apart topic voor, dat doet ieder op zijn geheel eigen wijze :-D
PKJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 22:53
Mijn mountainbike: Utrecht/Eindhoven

ik vind het belangrijkste aan een helm dattie goed zit. Toen ik een helm ging kopen, heb ik aardig wat merken geprobeert, en de giro waar jullie het net over halen (die bij B2B, targa ofzo) is het uiteindelijk geworden. Puur om pasvorm. (hij bevalt overigens prima)
Elk merk handteert zo zijn eigen pasvorm, enj het ligt dus maar net aan wat voor soort hoofd je hebt welk merk je op uit komt. KED is wel een ok merk geloof ik, maar Giro net zo.
Als je niet gezien wil worden met deze helm op je koppie, is dat jou keuze; over smaak valt niet te twisten (alhoewel; goede smaak verschilt niet ;) ). misschien issie er ook in een andere kleur...
i am not escaping reality, i just create my own
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

wat betreft de fietshelm; kijk niet alleen naar prijs/merk, maar ook naar het CE-keurmerk (geteste helm).

~Mike
:: Fear is your only god ::
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Veiligheid en dús pasvorm en kwaliteitsnormen lijkt me de bottomline.
The freedom to ride where you want, when you want.
Plaats reactie