MTB fans,
Ik heb een noob vraag voor het vastmaken van mijn voorwiel met steekas. Het gaat er dan om dat ik de sluiting veilig op de juiste plaats vastmaak
Zoals je op de foto 1 kan zien wijst de sluiting nu gevaarlijk naar voren, heb de steekas nu 10x los en vastgemaakt maar hij komt telkens op dit punt uit. ik laad mijn fiets ook altijd in de kofferbak dus voorwiel gaat er vaak vanaf
Lijkt erop dat ik op foto 2 iets kan afstellen er staan allemaal 'standen'. moet ik het onderste gedeelte los maken (zit allemaal smeervet in van de fietsenmaker) of het bovenste schroevetje
ben bang dat ik hier het verkeerde losdraai (omdat het de voorvork is) en met ellende zit
de rode dop is voor de demping van de voorvork, deze heb ik al afgesteld
noob vraag wiel veilig vastmaken steekas
http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... R32mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
job done, sluiting sluit nu wel netjes aan aan de juiste kant.
heb de afstelling op standje 2 van de 15 staan nu
heb verschillende standen geprobeerd voordat hij op standje 2 juist sluit
wat ik niet begrijp is dat men het in de handleiding over de kracht (tension) heeft waarmee de sluiting dicht gaat .. uhm ik heb niets qua kracht verschil gemerkt om de sluiting dicht te maken .. enkel de positie is anders
mijn voorwiel zal er nu toch niet vanaf vliegen na een beetje jump lol
Turn the axle nut clockwise to a higher number to increase the 15QR lever cam tension when the 15QR lever is closed, or counter-clockwise to a lower number to decrease the 15QR lever cam tension when the 15QR lever is closed.
heb de afstelling op standje 2 van de 15 staan nu
heb verschillende standen geprobeerd voordat hij op standje 2 juist sluit
wat ik niet begrijp is dat men het in de handleiding over de kracht (tension) heeft waarmee de sluiting dicht gaat .. uhm ik heb niets qua kracht verschil gemerkt om de sluiting dicht te maken .. enkel de positie is anders
mijn voorwiel zal er nu toch niet vanaf vliegen na een beetje jump lol
Turn the axle nut clockwise to a higher number to increase the 15QR lever cam tension when the 15QR lever is closed, or counter-clockwise to a lower number to decrease the 15QR lever cam tension when the 15QR lever is closed.
-
- Moderator
- Berichten: 16798
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Als je de hendel in dezelfde stand als eerst vastklemt zul je wel een verschil voelen in de kracht die je moet gebruiken
Die moer stel je één keer af voor de combinatie van jouw wiel & vork zodat de hendel de goede kant op wijst. Die verstelmogelijkheid zit erop om kleine toleranties in de maatvoering van de naafbreedte e.d. op te kunnen vangen. Het kan dus zijn dat als je een ander wiel monteert je de moer een standje moet verdraaien om de snelspanner weer op de juiste stand te krijgen.
Die moer stel je één keer af voor de combinatie van jouw wiel & vork zodat de hendel de goede kant op wijst. Die verstelmogelijkheid zit erop om kleine toleranties in de maatvoering van de naafbreedte e.d. op te kunnen vangen. Het kan dus zijn dat als je een ander wiel monteert je de moer een standje moet verdraaien om de snelspanner weer op de juiste stand te krijgen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After