Kleding... hoe zit dat nou?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

bjornc schreef:Wat voor soort shirts dragen jullie onder je softshell ?
Ik alleen een thermoshirt met lange mouwen. Ik koop die trouwens altijd bij de Lidl. Kwaliteit is echt goed, doen niets onder voor mijn thermo's van Odlo. Behalve de prijs dan.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dice Oldskool schreef:
Wiel-Maat schreef:Maar is dat dan één kledingstuk of zijn het er 2, dus een windstopper over de thermo heen? Zoals je het hier beschrijft wordt mij dat niet helemaal duidelijk...maar als het dat laatste is, zou dat iig prima zijn. Werken met lagen is altijd goed in koude condities.
Correct me if i'm wrong maar windstoppers zitten toch altijd in de kleding verwerkt.
Op zich heb je wel 'n punt; dat zo'n kledingstuk dus (tevens) een windstoppende functie heeft. Maar een windbreker ken ik dan wel weer als aparte laag. Da's wel 'n iets andere benaming, maar ik dacht dus dat Niels dat bedoelde, vandaar.
nietsche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:07
Mijn mountainbike: The Tusker, Bionicon Reed

Dice Oldskool schreef:
Ik koop die trouwens altijd bij de Lidl. Kwaliteit is echt goed, doen niets onder voor mijn thermo's van Odlo. Behalve de prijs dan.
Is ook mijn hofleverancier, als je niet merk georiënteerd bent hebben ze superspul voor een fractie van het bedrag dat je voor merkspullen betaald.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Maar hoe is dat op de lange termijn? Mijn vriendin heeft bv van die thermo's van odlo en die gaan echt al 15 jaar mee en zijn nog in erg goeie conditie; ben dan toch benieuwd hoe de duurzaamheid van die Lidl spullen is, want juist daar zit vaak 't verschil.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn oudste thermoshirts heb ik nu 5 jaar en geen slijtage oid. Ook geen verschil in "rek". Duurzaamheid zit dus ook wel goed.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

OK da's mooi, maar 5 jaar is nog altijd 'slechts' een derde van 15 jaar he, let wel...wat dus nog niet echt een 1 op 1 vergelijking is qua levensduur.

Maar gekeken naar het kostenplaatje is het hoogstwaarschijnlijk wel een voordeel; die lidl spullen zijn sowieso een stuk goedkoper denk ik, dus al zou het dan iets minder lang meegaan en je moet dan nieuwe exemplaren aanschaffen, zou je in totaal wellicht alsnog goedkoper uit zijn.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Wat heb je nou aan 15 jaar? Koop je een broek met rode accentjes, koop je 4 jaar later een groene fiets. Gaat baggy uit de mode over 6 jaar. Etc. Kortere levensduur met naar rato lagere prijs, geeft je hetzelfde kostenplaatje tegen meer flexibiliteit. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Thermoshirts draag je ergens onder BB. Geen hond die het ziet. :tong Wat kosten die Lidl shirtjes, ik geloof nog geen 7,50. Een beetje Odlo, Craft of ander gerenommeerd merk al snel 4 tientjes. Do the math.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja precies wat ik bedoelde Dice, dus daar is de winst te behalen. Maar ik ben dan toch altijd ook wel van de kwaliteit in relatie tot prijs vergelijking; bij flink wat spullen gaat dat toch wel degelijk op namelijk en ook bij kleding (het goedkoop = duurkoop principe). Maar als dat een keer niet zo blijkt, is het alleen maar goed om daar je voordeel mee te doen.

En het fashion aspect dat je hier aanhaalt BB, dat boeit mij niet zo...en aan 15 jaar heb je in die zin wat dat je dan dus veel langer met een kwaliteitsartikel doet voordat je iets nieuws hoeft te kopen, da's toch alleen maar prettig? In die zin is zo'n wat duurder artikel zijn geld wel waard (mits het ook écht een bewezen betere kwaliteit heeft uiteraard).
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ga ook voor kwaliteit, mits het betaalbaar blijft voor mij. Maar bij deze thermoshirts kan ik geen verschil merken. Ik draag al zo'n 20 jaar thermoshirts bij het sporten. Altijd de Odlo's en Craft's gedragen maar nu dus die van de Lidl. Geen verschil.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kijk, da's prima toch? Dat soort dingen moet je gewoon proefondervindelijk ervaren. Ik heb dan zelf die van Craft, die vind ik ook prima (en overigens bij Futurum vaak in de aanbieding per 2 wat ook al behoorlijk scheelt in prijs) en ik heb er dan ook genoeg...maar toch wel interessant om er eens 1 van Lidl te checken, al is het maar voor de vergelijking en om te ervaren hoe ze zijn.
Plaats reactie