Storck rebel vraagje!!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Justme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 23:28

In mijn zoektocht naar een voor mij betaalbare mountainbike. kwam ik op marktplaats deze fiets tegen:

Stork rebel 20" compl Deore XT. KORE stuurpen, Fizik Nisene zadel, FSA geintegreerd balhoofd, CODA Expert bar-ends en stuur, Ritchey Z-max WCS banden, P-bone vaste vork, Mavic Sup ceramische velgen, Gore Tex kabels etc (zie advertentie) bij de fiets krijg ik dan nog een marzochi lucht geveerde vork.

Verkoop prijs euro 725 Zie link voor foto's etc.. zelf lijkt me mits de onderdelen er nog goed uitzien een goede fiets t frame is amper gebruikt.

Ik hoor het graag! en alvast bedankt
Groeten Marius
http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... oek=storck
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Zeker niet verkeerd! Voor 20" moet je wel redelijk lang zijn.
Justme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 23:28

ik ben ongeveer 1.88 dus moet wel lukken denk ik
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Gezien dat er geen verende voorvork in zit?
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Hmm, dit is iig geen Rebel van de afgelopen jaren. Ook de starre vork doet niet vermoeden dat het frame recent is. Op de bovenbuis staat trouwens geen Rebel maar "Atlanta". Brentjes werd in 1996 olympisch kampioen op een American Eagle die eigenlijk gewoon een Storck Rebel was. Ik heb het vermoeden dat deze bike een speciale uitgave is gewees naar aanleiding van deze gebeurtenis, ik kan er alleen verder geen info over vinden.

Het frame heeft dus iig niet in 2004 999,- euro gekost zoals de verkoper beweert. Ik denk dat je echt de bike moet gaan bekijken en bepalen of het de vraagprijs waard is. De foto's zijn niet erg duidelijk, maar volgens mij zijn de onderdelen ook niet echt recent.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

crankstel lijkt me ook al zeker 3 jaar oud dus let op speling in de trap-as
en slijtage van de ketting/cassette
het nakijken op speling en rauw lopen van lagers bij een 2de hands bike is zeker aan te raden.

xt v-brakes piepen bijna altijd en dat is bijna niet te verhelpen.
hij schrijft dat het een rebel is maar op de foto staat er atlanta op het frame.

allemaal dingen om rekening mee te houden.
plus dat als je er nog een leuke vork bij wil kopen je zeker nog moet rekenen op nog zo´n 250/300 euro.

misschien toch nog ff verder kijken?????

Daan
Ride First Work Later!!
Plaats reactie