schijf rem of niet

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

my 2 cents:
-Mechanische schijfremmen
zuigen, keep your hands of this (dat bedoelde zane geloof ik te zeggen)
-V-brakes
varieren van bagger (standaard kyoso) tot geweldig duur in remblokken (XTR)
-Magura HS33
zijn een magnitude beter, goed af te stellen en niet al te duur in blokjes
-Hydraulische schijven
the way to go als het in je buget past
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
johan90
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 20:40

Dan rest alleen nog de vraag:
'Op fiets met v-brakes 'XTR of Magura HS33' laten zetten, of niet doen en de v-brakes lekker laten zitten (gezien het rendement niet maximaal ivm het beperkte budget 700max)...
Crosserke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 11:54
Mijn mountainbike: Genk
Contacteer:

johan90 schreef:'XTR of Magura HS33' laten zetten
Ik zou echt voor de hs 33 gaan. De prijs zal niet veel verschillen, de remkracht is een stuk hoger en eens ze goed staan blijven ze goed staan, dat heb je niet altijd met v-brakes.
Neem eens een kijkje op www.trappeleros.be
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

johan90 schreef:Dan rest alleen nog de vraag:
'Op fiets met v-brakes 'XTR of Magura HS33' laten zetten, of niet doen en de v-brakes lekker laten zitten (gezien het rendement niet maximaal ivm het beperkte budget 700max)...
probeer nou eerst maar eens de remmen die standaard op de betreffende fiets zitten. Met een beetje zorgvuldige aandacht voor de afstelling zullen die waarschijnlijk adequaat zijn voor wat je eerst met die bike doet als beginner.

Pas tegen de tijd dat je het gevoel hebt dat je remmen je niet meer bijhouden kun je denken aan wat beters. Ik zou op een fiets van 700 euro geen XTR zetten, XT voldoet, maar ook Avid heeft hele fijne V-brakes.

Als je toe bent aan HS-33 wil je waarschijnlijk ook beter versnellingsspul dan wat op die fiets van 700 euro zit. Ik zou je dan adviseren te gaan denken aan een hele nieuwe fiets.

Maar zoals ik zei: koop eerst eens die fiets en probeer het uit. Je zult versteld staan wat een verschil het is met alle fietsen waar je daarvoor op hebt gezeten.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Plaats reactie