Nieuw hier...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
RemcoMudde
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 26 augustus 2015, 09:54

Hallo allemaal,

Ik ben Remco, en vandaag heb ik mijn eerst fiets gekocht een Cube Curve 2016.
Het is mijn eerste mountainbike.

Ik was al een tijd bezig met kijken en mij keus was op de Cube ik heb deze gekocht bij 12gobiking in Moordrecht.

Ik hoop vele mooie en leuke ritten te maken.

Mijn doel is om 3x in de week te gaan fietsen om zo meer mijn conditie op peil te houden en om wat af te vallen ik kan me er niet toe zetten om in de sportschool te gaan trainen ik ben liever buiten en fietsen vind ik erg leuk vandaar deze keuze.

En ik hoop een stuk wijzer te worden hier op het forum door jullie ervaringen te lezen.

Mvg Remco
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Hallo, ik hoop dat je, als je inderdaad denkt een mountainbike gekocht te hebben, je jezelf wel hebt laten informeren. Wat je hebt gekocht is namelijk een crosshybride; niet echt geschikt voor het echte mtb-werk. Echter prima voor de combi weg/bospaadjes/landwegen en lekker km's maken op verschillende ondergronden. Als dat je doel is: veel plezier ermee en uiteraard....welkom!
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
RemcoMudde
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 26 augustus 2015, 09:54

Dat is mijn bedoeling kilometers maken ik heb je goed laten informeren en ben al een tijd aan het lezen er over. Bedankt voor je reactie
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Maar ben je ook van plan een echte MTB te kopen in de toekomst, omdat je praat over mijn eerste MTB, wat geen MTB is.

Of eerst lekker km maken op de weg ?
RemcoMudde
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 26 augustus 2015, 09:54

Nou mijn excuses dat ik in mijn eerdere bericht zei mtb ik wist niet dat er zo op gereageerd zou worden ben ook maar een beginner :wink:

Voortaan zal ik zeggen crosshybride.

Vanavond heb ik de eerste 20 km weg met de Cube Curve(CROSSHYBRIDE) De fiets bevalt mij erg goed en hoop er nog vele km mee te maken op het asfalt :-q
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Nou je hoeft geen excuus te maken hoor, ik wens je veel plezier met fietsen, ik kan je wel vertellen dat het leuker fietsen is in het bos dan op de weg.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met deze fiets kun je uitstekend bospaden en andere onverharde paden rijden.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Ik heb mijn Boardman Hybrid een jaar lang misbruikt als MTB, het gaat best, zolang het niet te veel technisch wordt. Maar gewone bospaden en wat drek kan prima, cyclocross bandjes er op en gaan! Enige is dat je zo af en toe even alles moet nalopen want door trillingen (mijn hybrid heeft geen geveerde vork) etc heb ik het idee dat e.e.a. wat sneller loskomt (crank, stuurcap etc). Kwestie van regelmatig checken, aandraaien en weer door.

Als je met een cyclocrosser het bos in kan, kan dat met een crosshybrid ook, het is puur een kwestie van hoe ver je zelf wilt gaan.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

marcof schreef:Ik heb mijn Boardman Hybrid een jaar lang misbruikt als MTB, het gaat best, zolang het niet te veel technisch wordt. Maar gewone bospaden en wat drek kan prima, cyclocross bandjes er op en gaan! Enige is dat je zo af en toe even alles moet nalopen want door trillingen (mijn hybrid heeft geen geveerde vork) etc heb ik het idee dat e.e.a. wat sneller loskomt (crank, stuurcap etc). Kwestie van regelmatig checken, aandraaien en weer door.

Als je met een cyclocrosser het bos in kan, kan dat met een crosshybrid ook, het is puur een kwestie van hoe ver je zelf wilt gaan.
:-q Crosshybrids zijn practisch cyclocrossers met een flatbar inderdaad, dus alles wat daarop kan moet kunnen :)
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie