375 euro: goede prijs voor ATX 840?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
newbody
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 16:23
Mijn mountainbike: ATX 840
Contacteer:

Hoi allemaal,
ik ben op zoek naar een redelijke MTB. Ik ga met vrienden naar Frankrijk om te fietsen (vnl. bergjes :-D ) en we nemen onze fietsen mee. Nou hebben mijn vrienden MTB's en ik alleen een racefiets. Is niet zo handig, dus vandaar...
Mijn budget is alleen niet zo hoog (~400 euro max), vandaar dat ik een 2dehands wil om toch nog een beetje kwaliteit te hebben.
Nou kwam ik tussen het oerwoud van prutsaanbieders op dergelijke pagina's het volgende tegen:


http://fiets.tweedehands.nl/markt/fiets ... l?start=15

Mijn vraag: is die prijs redelijk of niet?

Greetz Robert

PS: huren kan natuurlijk, maar ik ben van plan na de vakantie ook nog te MTB'en, dus liever niet.
newbody
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 16:23
Mijn mountainbike: ATX 840
Contacteer:

Niamand die een mening heeft hierover?
Maxa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 mei 2004, 12:11
Mijn mountainbike: is blauw
Contacteer:

Helaas, advertentie 5970536 is verwijderd.

Dus ik kan je geen advies geven over deze fiets. Maar voor 400 euro kun je een redelijke 2e hands mtb kopen. Ik heb zelf ook een 2e hands gekocht voor ong. die prijs. Het is dan echter vaak zo dat je dingen moet vervangen binnen een korte tijd. Voor een vakantie hoef je natuurlijk niet de beste kwaliteit te hebben maar als je erna ook gaat mtb'en kun je altijd nog wat onderdelen updaten.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

een ATX is een redelijk goede fiets....ik heb de ATX 830 gehad beviel me prima maar de ATX 840 is natuurlijk weer een stap beter. dus het zou cker een goede fiets zijn. maar als je toch in de bergen gaat rijden zou ik je aanraden om hydraulische remmen te nemen die hebben een veel betere remkracht. maar je moet dan wel een hoger budget hebben.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Neem de vorige post met een korrel zout, want met andere remmen kun je ook heus wel de bergen mee aanvallen.

Pas bij een tweedehands inderdaad op voor slijtage, want je wilt niet dat je op vakantie met een fiets zit waar dingen aan stuk gaan.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Dit lijkt me ook een hele redelijke deal (alleen van het merk heb ik nog nooit gehoord maar goed) http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... &oudei=40/

iig succes met (verder) zoeken
newbody
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 16:23
Mijn mountainbike: ATX 840
Contacteer:

Bedankt voor de reacties iig!
Hmm, die Illson is misschien wel wat, maar 19 inch lijkt me te klein voor iemand van 1.96 m.
Nou ja ik kijk gewoon verder. Hopelijk kom ik via via nog wat tegen.

Greetz Robert
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Hmm, die Illson is misschien wel wat, maar 19 inch lijkt me te klein voor iemand van 1.96 m.
Is ook een kwestie wat je gewend bent, ik ben zelf 1,95 en ik rijd ook op een 19 inch frame en dat is voor mij prima.
newbody
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 16:23
Mijn mountainbike: ATX 840
Contacteer:

En deze dan? Redelijke prijs of teveel voor die fiets?

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... s&ID=62926
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

als het om deze ATX gaat niet doen....het is toch al een ouder type en voor 400 euro kan je als je goed rond kijkt een mooie Giant XTC met hydraulische schijfremmen kopen.
Plaats reactie