Giant talon 0 2015 of Bulls Coperhead 3 2015

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Richard_87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 april 2015, 19:24

Beste mede mtb-ers,

Ben nieuw op dit forum en benieuwd naar jullie reactie.
Heb de mogelijkheid om een nieuwe mtb aan te schaffen maar nu rest de vraag: ik twijfel tussen een Giant talon 0 en een Bulls Copperhead 3; mijn gevoel gaat naar de Bulls, betere afwerking, Volledige XT afmontage, alleen qua beschikbaarheid waarschijnlijk een lastige omdat ze nogal goed verkopen heb ik me bij de dealer laten vertellen.

Graag jullie onderbouwende mening ben benieuwd.

Gr Richard
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Mijn voorkeur ging uit naar de Talon.
Ik denk niet dat je het verschil gaat merken tussen slx en deore xt shifters. Voorvork is gelijk en de giant zit technisch goed in elkaar.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Op zich het wel eens met niels.o. De giant, een goede fiets en technisch steekt ie goed in elkaar.
Bij Bulls hebben ze wat problemen met het balhoofd. Verder behoorlijk betere afmontage en een ruime kilo lichter.
Ik vind dat de Giant behoorlijk goedkoper dient te zijn dan de Bulls.
En dat moet eigenlijk ook kunnen als je de Giant via een winkel aanschaft, minimaal 10% korting, vooral nu.
Richard_87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 april 2015, 19:24

Bedankt voor jullie reactie, dacht dat ze de problemem met het balhoofd hadden getackeld met model 2015 en trippel butted frame. Uitereindelijk is het een gevoelskwestie en alleen nog te kijken maar de looks, ga denk ik voor de Bulls all black is wel weer beetje saai.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

niels.o schreef:Ik denk niet dat je het verschil gaat merken tussen slx en deore xt shifters.
denk het wel, xt zijn duidelijk directer/soepeler en je voelt minder weerstand.

@ richard, bulls lijkt me een goede keus
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Al hebben ze het probleem van het balhoofd nog niet getackeld, je koopt van Ritchey al een redelijk goed balhoofd voor 20€ en dat zal je waarschijnlijk ook met je dealer nog wel van uit de garantie min of meer kunnen ritselen.
Puur kijkende naar de afmontage zeker de Bulls, er vanuit gaande dat de prijzen gelijkwaardig zijn.
Maar uiteindelijk is de geometrie tov de ergonomie het belangrijkst. Of te wel, welke van de twee fietsen zit voor jouw het beste...
Richard_87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 19 april 2015, 19:24

Volgende week op beiden fietsen een proefritje maken zijn beiden 27.5 en voor mijn lengte 1.68m ook beter dan een 29er.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ook over de wielmaten zijn er nog steeds mensen die een 29'er lekkerder vinden rijden. Zelf heb ik 2 mtb's in 650b en ik ben 1.98m.... :wink:
Plaats reactie