Nieuw en advies mtb

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Aluyx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 10:11

Hallo allemaal!

Een paar weken terug is mijn gewone fiets gestolen, en nu wil ik natuurlijk een nieuwe:).

Nu kan ik via een vriend van mij een Gt Transeo 2.0 krijgen voor ongeveer 350 Euro. Ik wil de fiets voor woonwerk gebruiken, maar ook wil ik natuurlijk iets meer de natuur in, vandaar de keuze voor een mtb. (Oh ja, door het lezen hier ben ik ook meer dan enthousiast geworden;)).

Nu ben ik nieuwsgierig, heeft een van jullie een idee of dit een goede mtb is, of juist het tegendeel?

Hij heeft er zelf bijna niet op gefietst, dus hij Is nog zo goed als nieuw.

Alvast bedankt!

Groeten, Alex
StreetRacer4Life
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 juni 2013, 23:16
Mijn mountainbike: gary fisher hifi procaliber 2009

Lees dit even goed door.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =3&t=29213" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ken het merk wat jij opnoemd zelf niet en wordt ook niet heel warm van de onderdelen die erop zitten.

€350 vind ik persoonlijk teveel geld voor zo´n fiets.

Natuurlijk weet ik niet wat je allemaal met de bike van plan bent.

Kijk ook eens naar deze:

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ve-6-0/955" onclick="window.open(this.href);return false;

29er

http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... -2014/1073" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zeker geen expert maar heb wel zeker wat verstand van onderdelen etc.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

Succes!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

GT is een oud en prachtig merk! Alleen deze fiets is een soort hybride...naar mijn mening hebben hybrides altijd het slechtste van twee werelden. Kijk maar naar priussen, travestieten enz.... Op dit model wordt je op de straat zeiknat als het regent door het ontbreken van spatborden en heb je er ook niets aan als je echt wil mtb'en. Als je echt enthousiast bent geworden over mountainbiken moet je dit links laten liggen.
Ik zou, als beginner, altijd een fiets kopen die gericht is op 1 doel!
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Gebbetje schreef:GT is een oud en prachtig merk! Alleen deze fiets is een soort hybride...naar mijn mening hebben hybrides altijd het slechtste van twee werelden. Kijk maar naar priussen, travestieten enz.... Op dit model wordt je op de straat zeiknat als het regent door het ontbreken van spatborden en heb je er ook niets aan als je echt wil mtb'en.
:lol: :lol: :-q
Aluyx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 juli 2015, 10:11

@Gebbetje, top reactie! Ik lag helemaal dubbel!
@StreetRacer4life ik heb gekeken naar die verschillende fietsen, en ik ga binnenkort (over een paar dagen) een besluit nemen.
Ik had meer van die Gt verwacht, maar als jullie er alzo duidelijk over zijn geloof ik jullie op je woord;).
Bedankt voor jullie snelle reacties, en ik laat weten wat mijn keuze word, haha.

Groetjes, Alex
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Aluyx schreef:@Gebbetje, top reactie! Ik lag helemaal dubbel!
@StreetRacer4life ik heb gekeken naar die verschillende fietsen, en ik ga binnenkort (over een paar dagen) een besluit nemen.
Ik had meer van die Gt verwacht, maar als jullie er alzo duidelijk over zijn geloof ik jullie op je woord;).
Bedankt voor jullie snelle reacties, en ik laat weten wat mijn keuze word, haha.

Groetjes, Alex
U heeft een PB! (Persoonlijk Bericht)
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie