Jan Janssen Mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Justme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 februari 2004, 23:28

Ik bike nog niet zo lang maar mn oude fietsje voldoet niet meer en wil volgend jaar in de fun gaan rijden . ik zag bij de LBS een mtb staan van Jan Janssen type: Syntax
specs: Der voor: LX achter XT, cassete + crankstel XT naven Deore LX shifters LX remmen Lx. Velgen Mavic verder ritchey componenten voorvork ROND MAGURA Vidar. Frame tripple butted alu
Fiets ligt mooi binnen mijn budget! 800 euro !! (fiets is heel weinig gebruikt zit nieuwe ketting cassete etc... ) nog geen jaar oud

Nu mijn vraag ik ben er zelf wel enthousiast over maar is dit een beetje een redelijke Bike?

http://www.janjanssen.nl/ voor meer specs en foto's
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Lijkt me een nette fiets en als de ketting en cassette nieuw zijn en de tandwielen voor nog niet te ver versleten zijn (anders gewoon nieuwe erbij onderhandelen) is die 800 euro ook prima.

Even nieuwe bandenerbij onderhandelen (moet wel lukken) en je kunt voorlopig weer vooruit!
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Aikon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2004, 11:37

Ik heb zelf ook een Jan Janssen, maar dan een hybride die ik voor wielrennen gebruik. Ben er erg tevreden over. :)
Jan Janssen maakt hele degelijke frames met mooie lasnaden en goede lak dus je zal er zeker geen miskoop aan hebben als de onderdelen goed zijn. LX en XT is een erg goede mix, niet te duur en werkt super, ook onder flinke belasting. Zou nog wel wat van de prijs af praten of idd nieuwe bandjes oid. :)

Overigens heten de racefietsen en hybrides Jan Janssen, de mountainbikes heten simpelweg Jan.
Erg jammer dat ze geen fully's maken, anders had ik misschien wel 1 gekocht.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Jan Janssen maakt uberhaupt geen frames, maar dat terzijde. 800 euro lijkt me een zeer nette prijs.
Aikon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2004, 11:37

Wie maakt ze dan wel? Volgens mij worden ze wel hier in NL gemaakt of ook niet?
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Een of andere Taiwanees, gok ik. Het zou wel kunnen dat ze in Nederland in elkaar geprutst worden.
Plaats reactie