Wel of geen E-mtb kopen..........

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Toni67 schreef:
Bergbike schreef:(Pas op, er zitten er een paar op dit forum :tong)
Ach maar die weten toch niet waar ik woon....... :lol: Nog niet althans.......
Toni67 schreef:Hallo allemaal, even voorstellen dus, ik ben Toni 47 jaar uit Utrecht en erg sportief en competatief ingesteld, bij deze moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen mtb fiets bezit maar ben me aan het orrienteren wat ik eigenlijk wil, ik fiets 3 a 4 keer in de week naar mijn werk, dat is 35km ongeveer ...
Dus er is al een richting om te zoeken... :wink:
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb een mtb en woon-werk fiets. Maar overweeg er een e-mtb bij te kopen.
Dan heb ik voor zowel woon-werk als crossen een nieuwe uitdaging :)
Met een rugzak en minder inspanning kom ik dan "fris" op het werk.

Ook mijn keuze was gevallen op de Haibike, ze zien er goed uit.
En met een plug erin loopt ie voldoende hard om 30 gemiddeld te halen op de fietspaden.
(ook ik rij op rustige tijden/paden)
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

mud mate schreef:Dus er is al een richting om te zoeken... :wink:
Kom maar een keer langs Mud mate, koffie staat klaar....... :-q
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

Scottie2000 schreef:Ik heb een mtb en woon-werk fiets. Maar overweeg er een e-mtb bij te kopen.
Dan heb ik voor zowel woon-werk als crossen een nieuwe uitdaging :)
Met een rugzak en minder inspanning kom ik dan "fris" op het werk.

Ook mijn keuze was gevallen op de Haibike, ze zien er goed uit.
En met een plug erin loopt ie voldoende hard om 30 gemiddeld te halen op de fietspaden.
(ook ik rij op rustige tijden/paden)
Ik hoor of zie je bevindingen wel hier verschijnen Scottie2000, Welk type had je op het oog van Haibike?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik zat te denken aan de Sduro hardnine of hardseven.
De nieuwere generatie. Met Yamaha motor, de oudere generatie met Bosch motoren (ander type nummer) is duurder en ik neig naar de Yamaha.

Mijn huidige MTB is een Giant Anthem X 29er. Bevalt heel goed. Al ben ik aan de kleine kant voor een 29er. Vandaar de twijfel tussen de 29 en 27.5 (zeker omdat ik de kleur van de 29er mooier vind)

Maar een eBike fully wordt me te duur.
Het moet wel een leuke hobby blijven.
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

En welke had je op het oog de RX, RC of de SL voor de 29"?
En welke voor de 27,5" de RX de SL of de RC??? Vindt zelf de kleur stelling van de RX het mooist...
En voor wat sneller stuurwerk zou ik voor de 27,5" gaan.....
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

De 27.5 zal inderdaad wat sneller sturen. Zeker omdat ik maar 1meter70 ben.

En met zo'n motor erop zal het met de snelheid voor woon-werk ook wel goed komen.
Ik denk aan de SL versie. Omdat die al duur genoeg is.
Verders zie ik een dubbel voorblad als overbodig en ga zelf upgraden met XT remmen.

Ik zou het liefst zwart met oranje hebben. Net als mijn racefiets. Vind dat wel gaaf.
Maar ja, dat gaat m zo te zien niet worden.
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

Ik had inderdaad ergens gelezen of gehoord dat het dubbel blad overbodig is, je zou genoeg kunnen hebben met het kleine blad, scheelt weer een paar 100 gram en als je het badass kastje erop zet haal je makkelijk de 35 gemiddeld......

Ik zie ook dat de yamaha wat zuiniger omgaat met zijn accu, nu is de bosch motor natuurlijk wel een 350 watt en de yamaha een 250 watt.....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Toni67 schreef: ik merk wel dat hoe ouder ik wordt het herstel van de benen langzamer gaat dan ik zou willen en ik ben pas 47...... :lol:
Herkenbaar...ik ben over de 50 en fiets in het weekend met bikers die samen bijna even oud als ik zijn :lol: .

Ook ik fiets naar de zaak (als het weer en het werk het toelaat, zo'n 2 a 3 keer per week). Een enkele reis is dan 35km, en fiets dat met een MTB met een kleine 30km per uur. Ook ik herken dat als er iemand voor je fietst, deze ingehaald moet worden....

Is het niet een kwestie van trainen? In het begin kwam ik nauwelijks aan de 25 km/u en zit na 4 maanden al gemiddeld 5km/u hoger, en de luchtweerstand van een MTB helpt ook niet echt mee....

Totaal fiets ik tussen de 140 en 210 km per week woon/werk, en in het weekend tussen de 40 en 80km door het bos, zonder elektrische ondersteuning.

Misschien dat als je wat langer door het bos fietst in het weekend, dit je conditie op de ligfiets ook ten goede komt. Elektrische ondersteuning is het laatste wat ik zou overwegen.

Succes met de keuze!

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Als het dan toch zo leuk is om hard te fietsen en wielrenners in te halen. Train is mee met de lokale wielerclub. Hebben meestal trainingswedstrijdjes doorweeks. dan komt je competitieve drang aan zn trekken en kun je de rest van de week lekker rustig aan doen op het fietspad, want je haalt immers op dinsdags toch iedereen in.

Ik zou een elektrische mtb voor 2 redenen kunnen bedenken. Lichamelijke klachten/ouderdom of op ziek hoge snelheid singletracks oefenen zonder daar voor erg diep moeten gaan. Voor alles anders dan dan is de e-mtb in nederland een dikke overkill. Je kunt prima lol hebben op een mtb zonder jezelf aan stront te rijden.

Ik zie ze hier wel is rijden, van die peppie lui zonder helm denkend dat ze geweldig kunnen fietsen...
Nee ik zou het je afraden, ook een gezonde kerel op een e-mtb wordt vaak toch als voor beetje dullig aangezien.

Gewoon voor dat geld een vette carbon 29" fully kopen. kun je prima hard mee door de nederlandse bossen ;)
Gebruikersavatar
Bluto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 10:45
Mijn mountainbike: Olympia Nitro2 650B

Heb er ook aan zitten denken om een e-MTB aan te schaffen.
Nadat ik mijn enduro verkocht had ( nergens meer plek om te offroaden ivm allemaal MTB ers in het bos ;-))
heb ik toch maar een "gewone" aangeschaft.
Moet er soms nog aan wennen om niet aan mijn rechter handvat te draaien.
Elektrische ondersteuning komt misschien als ik (nog) ouder ben.
thijsbloemendal
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 1 augustus 2011, 19:05
Mijn mountainbike: E-Enduro
Contacteer:

http://www.fietsunie.nl/webshop/ombouws ... -500w.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Allemaal prima die e-mtb's, als je strava maar uit laat! :D
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Aron B schreef:Allemaal prima die e-mtb's, als je strava maar uit laat! :D
Dan nog durf ik het wel aan tegen de bol gebuikte midden jaren 40 vrienden op elektirische fietsen :-q .
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Ha! Dat wel ja... Maar die hebben vaak ook een zoon...
Al zou t wel mooi zijn als je een emtber eraf rijdt.
Plaats reactie