Wel of geen E-mtb kopen..........

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

massen schreef:Dat klinkt als een goede oplossing.
Persoonlijk zou ik het leuk vinden dat je het laat weten hoe dit elektrisch ombouwen uit gaat pakken.
Voor een €1000 heb je een goede HT, voor een €1500 een Fully.
Als je carbon wilt tel hier dan een €500 bij op.
Om je een idee te geven betreffende prijzen. (het kan altijd duurder hoor)
ik laat zeker weten hoe het gaat uitpakken met het ombouwen naar electriek. En hoe dat gaat bevallen, maar ik denk dat ik er nog meer plezier ermee ga hebben......
ik ga me even goed orieënteren wat ik wil, ook dat laat ik met de tijd weten. :-q
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

MonkeyRider schreef:Wat ik mis in dit verhaal is het feit dat een e-bike vlgs mij in Nederland wettelijk beperkt is tot max 25km/uur, waarboven de ondersteuning stopt ? Lijkt me voor een ligfiets vrij zinloos? Of ga je er een "bromfiets" van maken?
Dat klopt MonkeyRider, dat is als je een ebike bij een fietsen winkel gaat kopen, maar als je losse setjes koopt dan zijn er veel meer mogelijkheden....
Het setje wat ik nu voor ogen heb is deze......

http://shop.crystalyte-europe.com/produ ... 315&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Het wordtof de 17ah accu of de 11ah box, wel met de high speed motor die tot 38km/h ondersteunt, en dat is hard zat op de ligger.........
En omdat ik het zelf ga monteren heb ik niks met wetten te maken, zolang meneer politie agent er niet achter komt, ik fiets nu 3 jaar op en neer en ben nog nooit een agent tegen gekomen, dus dat zit wel snor....... :lol:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

(Pas op, er zitten er een paar op dit forum :tong)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Sowieso wordt ik de laatste tijd op mijn woon-werkroute regelmatig voorbijknald door electrische fietsen die beduidend harder gaan dan ik of de reguliere electrische fietsen. Zo hard dat ik me afvraag of het slim is om die op het fietspad toe te staan.......
Maar dat zijn allemaal volgens mij dus fietsen die gewoon in de winkel te koop zijn, lijken met geen knutselprojecten.

Voor wat de vraag van de TS: 150km zou op zich nog wel moeten kunnen inclusief biken toch? Zelf zit ik daar de laatste tijd ook al gauw op (of boven). Wat ik overigens wel merkte toen ik er nog een ligfiets bij had was dat de spieren die ik daarmee kreeg me weinig hielpen met het mountainbiken. Blijkbaar train je liggend toch net op een andere manier.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

Bergbike schreef:(Pas op, er zitten er een paar op dit forum :tong)
Ach maar die weten toch niet waar ik woon....... :lol: Nog niet althans.......
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

suravida schreef:Sowieso wordt ik de laatste tijd op mijn woon-werkroute regelmatig voorbijknald door electrische fietsen die beduidend harder gaan dan ik of de reguliere electrische fietsen. Zo hard dat ik me afvraag of het slim is om die op het fietspad toe te staan.......
Maar dat zijn allemaal volgens mij dus fietsen die gewoon in de winkel te koop zijn, lijken met geen knutselprojecten.

Voor wat de vraag van de TS: 150km zou op zich nog wel moeten kunnen inclusief biken toch? Zelf zit ik daar de laatste tijd ook al gauw op (of boven). Wat ik overigens wel merkte toen ik er nog een ligfiets bij had was dat de spieren die ik daarmee kreeg me weinig hielpen met het mountainbiken. Blijkbaar train je liggend toch net op een andere manier.
Maar dat zijn dan waarschijnlijk speed pedelecs die ondersteunen tot 45 km/h en die zouden dan een blauwe plaat moeten voeren net als een brommer.

Maar dan is mijn vraag dan weer rij je op een race fiets of op een gewone fiets momenteel Suravida, ik denk namelijk dat het op een ligger toch anders is kwa inspanning omdat het voornamelijk uit je benen moet komen, ik verplaats me op een low racer van raptobike is voorwiel aangedreven, 20 inch voorwiel en een 26 inch achter 8 versnellingen en een 75 tands voortandwiel.......
Ik ga het vanzelf ondervinden Suravida, ik zou het echt niet weten.......
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zit nu op een singlespeed racer (46×16), maar heb jaren op een Challenge Mistral gereden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik ben zeker niet van de politie, maar kan me wel voorstellen dat je met >40km op t fietspad jezelf in de picture rijdt.......en dan wordt het een dure "ondersteuning" :-{ Je kunt er vlgs mij gewoon op wachten totdat (te) snelle e-bikes gecontroleerd in de ban gaan.

Overigens zit ik ook wel eens aan e-ondersteuning te denken op mijn mtb, maar dan om in het buitenland het oeverloze klimwerk wat te verlichten voor mijn ouwe lijf. In ons vlakke Nederland is het vlgs mij voordeliger gewoon te wennen aan het feit dat je af en toe zoek gereden wordt :wink: .........ik heb er niet minder lol om.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Werkelijk probleem: ouderen die blijven fietsen omdat ze een e-bike hebben, en door hoge snelheid en beperkt reactievermogen en incasseringsvermogen vervolgens behoorlijk gewond raken.

Overigens, lees 'ouderen' niet als 'zij die op dit forum relatief oud zijn', maar als nog ouder.
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

suravida schreef:Ik zit nu op een singlespeed racer (46×16), maar heb jaren op een Challenge Mistral gereden.
challenge is een goed merk, net zoals m5, maar heb jij altijd wind mee dat je op een singlespeed naar je werk gaat? Ik ben een paar keer op mijn single speed ( schwinn cutter )naar mijn werk geweest maar meestal heb ik wel wind tegen en dan was het flink door trappen......
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

MonkeyRider schreef:Ik ben zeker niet van de politie, maar kan me wel voorstellen dat je met >40km op t fietspad jezelf in de picture rijdt.......en dan wordt het een dure "ondersteuning" :-{ Je kunt er vlgs mij gewoon op wachten totdat (te) snelle e-bikes gecontroleerd in de ban gaan.

Overigens zit ik ook wel eens aan e-ondersteuning te denken op mijn mtb, maar dan om in het buitenland het oeverloze klimwerk wat te verlichten voor mijn ouwe lijf. In ons vlakke Nederland is het vlgs mij voordeliger gewoon te wennen aan het feit dat je af en toe zoek gereden wordt :wink: .........ik heb er niet minder lol om.
Ik denk niet dat ze dat kunnen inschatten, en ik rij al geregeld tegen de 40, dus ik zie daar het verschil niet van in. Ik rij af en toe met een collega mee terug naar huis hij op een race fiets ik op de ligger en dan gaat het soms tegen de 50km/h als we wind mee hebben, maar dat zijn dan korte stukken hoor.
Als ligger kijk ik heel ver voor mij uit, omdat ik weet dat ik veel sneller ben dan de gemiddelde fietser. Kruispunten oversteken is voor mij zeker al uitkijken, omdat ik niet boven de struiken uitkom met mijn hoofd, dus de meeste automobilisten zien mij niet aankomen en nu moet ik ook zeggen dat de meeste automobilisten niet eens stoppen voordat ze een fietspad oversteken die rijden gewoon door. Ik rij nu 4 jaar naar mijn werk op de ligger en ben totaal 0 keer aangereden 10x bijna aangereden en 2x gevallen doordat ik een te diepe put over het hoofd heb gezien........maar gelukkig val ik niet van heel hoog, de schaafwonden daarentegen zijn behoorlijk..... :lol:
In de ochtend rij ik om 6:15 van huis af, en ik kom bijna geen fietsers tegen de hele route niet, dus ik ben er niet bang voor dat de politie ergens staat te controleren.......
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

Bergbike schreef:Werkelijk probleem: ouderen die blijven fietsen omdat ze een e-bike hebben, en door hoge snelheid en beperkt reactievermogen en incasseringsvermogen vervolgens behoorlijk gewond raken.

Overigens, lees 'ouderen' niet als 'zij die op dit forum relatief oud zijn', maar als nog ouder.
Helemaal met je eens Bergbike, ze mogen van mij voor die groep ook een helm plicht invoeren.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik begrijp dat je met e-ligfiets inderdaad niet opvalt rond 40km/uur :-D
Juist omdat je al rond 40 rijdt met een ligger......waarom dan nog e-ondersteuning vraag ik me af?
Gewoon om wat kracht te sparen...of om nog harder te gaan?
Toni67
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 11 mei 2015, 21:47

inderdaad kracht besparing, 5 dagen forensen en dan ook nog door het bos crossen gaat deze oudere jongere niet trekken vrees ik.......
En om toch met plezier door het bos te crossen gaat ik e-liggen......lol
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5583
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Toni67 schreef:
Bergbike schreef:(Pas op, er zitten er een paar op dit forum :tong)
Ach maar die weten toch niet waar ik woon....... :lol: Nog niet althans.......
Je wil niet weten hoe snel sommige members iets kunnen uitvogelen hier. Geloof me, niets blijft heilig. :wink:


Ot.

Goede oplossing gevonden. Die ligger ben je sowieso al van overtuigd dus om daar dan een €1000 tegenaan te gooien is dan geen verkeerde investering. Een dure e-mtb terwijl je eigenlijk nog nooit serieus op een mtb gezeten hebt is een veel groter risico.
Plaats reactie