MonkeyRider schreef:Ik ben zeker niet van de politie, maar kan me wel voorstellen dat je met >40km op t fietspad jezelf in de picture rijdt.......en dan wordt het een dure "ondersteuning"
Je kunt er vlgs mij gewoon op wachten totdat (te) snelle e-bikes gecontroleerd in de ban gaan.
Overigens zit ik ook wel eens aan e-ondersteuning te denken op mijn mtb, maar dan om in het buitenland het oeverloze klimwerk wat te verlichten voor mijn ouwe lijf. In ons vlakke Nederland is het vlgs mij voordeliger gewoon te wennen aan het feit dat je af en toe zoek gereden wordt
.........ik heb er niet minder lol om.
Ik denk niet dat ze dat kunnen inschatten, en ik rij al geregeld tegen de 40, dus ik zie daar het verschil niet van in. Ik rij af en toe met een collega mee terug naar huis hij op een race fiets ik op de ligger en dan gaat het soms tegen de 50km/h als we wind mee hebben, maar dat zijn dan korte stukken hoor.
Als ligger kijk ik heel ver voor mij uit, omdat ik weet dat ik veel sneller ben dan de gemiddelde fietser. Kruispunten oversteken is voor mij zeker al uitkijken, omdat ik niet boven de struiken uitkom met mijn hoofd, dus de meeste automobilisten zien mij niet aankomen en nu moet ik ook zeggen dat de meeste automobilisten niet eens stoppen voordat ze een fietspad oversteken die rijden gewoon door. Ik rij nu 4 jaar naar mijn werk op de ligger en ben totaal 0 keer aangereden 10x bijna aangereden en 2x gevallen doordat ik een te diepe put over het hoofd heb gezien........maar gelukkig val ik niet van heel hoog, de schaafwonden daarentegen zijn behoorlijk.....
In de ochtend rij ik om 6:15 van huis af, en ik kom bijna geen fietsers tegen de hele route niet, dus ik ben er niet bang voor dat de politie ergens staat te controleren.......