Groeten uit Apeldoorn :)

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Stijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Alloy 1 29er

Hallo bikers!

Reeds twee jaar een beetje fanatiek XC MTB'er, maar kom er nu pas achter dat er ook forums voor MTB'ers zijn :oops:. Lijkt me leuk om hierzo een beetje mee te kletsen.

Gelijk maar ff een voorzetje geven: Waarom zijn er geen vaste routes rondom Apeldoorn? De omgeving is er ideaal (voor NL begrippen dan) en ik heb al een aantal leuke uitdagende klimmetjes/afdalingen en routes gevonden. De enige vaste route in de buurt is de Spelderholt route maar die is ook begaanbaar voor mijn oude Gazelle Primeur (zo'n oerdegelijke stadsfiets zonder versnellingen) op een paar puntjes na, dus die kun je nauwelijks een MTB route noemen...

Trouwens, jammer dat ik niet wist van de oliebollentocht afgelopen December want ik was graag meegegaan! Enig idee wanneer er weer een georganiseerde tocht vanuit Apeldoorn wordt verreden?
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Je kunt iedere dinsdagavond gegroepeerd rijden in Apeldoorn. Er zijn 5 groepen dus voor een ieder zijn nivo. Hier kun je meer info vinden.

http://www.bar-end.nl/
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Stijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Alloy 1 29er

Oke, net de site bekeken en ik ga maar eens een dinsdagavond meerijden. Bedankt voor de link ! :-q
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

OK. Wie heet er nou Stijn en komt uit Apeldoorn?

Verder: gewoon eigen weg zoeken in Orderbos, Spelderholt, 't Leesten, Brugchelen of anders naar Hoenderloo.
Stijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Alloy 1 29er

Aapjes schreef:OK. Wie heet er nou Stijn en komt uit Apeldoorn?
Lang verhaal: maar het komt er op neer dat ik niet Stijn heet en ook niet uit Apeldoorn kom, maar er wel woon. Snappie? :)
Verder: gewoon eigen weg zoeken in Orderbos, Spelderholt, 't Leesten, Brugchelen of anders naar Hoenderloo.
Yep, dat doe ik dus al zo'n twee keer per week (ok, de bedoeling is twee keer, maar het is er meetal maar 1). Ik zag op dit forum een aantal foto's staan van technische obstakels, zoals een trap enzo, maar die ben ik nog nooit tegengekomen... De oude zandduinen in het Spelderholt al wel en dat is erg leuk om overheen te crossen!
AIRBORNE
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 18:33
Mijn mountainbike: Airborne Liberator
Contacteer:

Stijntje schreef:Yep, dat doe ik dus al zo'n twee keer per week (ok, de bedoeling is twee keer, maar het is er meetal maar 1). Ik zag op dit forum een aantal foto's staan van technische obstakels, zoals een trap enzo, maar die ben ik nog nooit tegengekomen... De oude zandduinen in het Spelderholt al wel en dat is erg leuk om overheen te crossen!
Dat mag dus niet meer :cry:
Die trappen zijn bij het leesten.
Ben je btw al bekend met de mtb club bar-end?
Stijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 16 juni 2004, 17:36
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Alloy 1 29er

AIRBORNE schreef:
Stijntje schreef:Yep, dat doe ik dus al zo'n twee keer per week (ok, de bedoeling is twee keer, maar het is er meetal maar 1). Ik zag op dit forum een aantal foto's staan van technische obstakels, zoals een trap enzo, maar die ben ik nog nooit tegengekomen... De oude zandduinen in het Spelderholt al wel en dat is erg leuk om overheen te crossen!
Dat mag dus niet meer :cry:
Die trappen zijn bij het leesten.
Ben je btw al bekend met de mtb club bar-end?
Damn, weet je zeker dat MTBen over de single tracks in het Spelderholt niet meer mag? Gelukkig dat ik nog nooit betrapt ben door een boswachter dan. Dit is wel een hele dikke domper :(( Die paadjes zijn echt geweldig om op te crossen. Ze zien er anders ook nog wel aardig gebruikt uit :~

De website van Bar-end heb ik gisteravond eens bekeken. Ik denkt dat ik eens een dinsdag avond mee ga karren om te kijken of het wat is. Wel een apart systeem zo met een voor- en achterrijder. Het schijnt dat het tempo (in dezelfde groep) per keer nog wel eens behoorlijk kan verschillen. Zo weet je natuurlijk nooit in welke groep je hoort te rijden...
Plaats reactie