Advies nodig....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

Beste mensen,


ik heb even jullie advies nodig omdat ik zelf, slechte ervaringen heb met fietsenzaken hier in de buurt. Graag wil eens advies van mensen die er toch wel hedendaags mee bezig zijn.

Ik ben op zoek naar een fiets, (uiteraard) en wat wil ik gaan doen met deze fiets:

- ik wil hem gebruiken als vervoer werk - school.
- in mn vrije tijd toch wat aanconditioneren, lange stukken fietsen, de bossen en heuvels verkennen (dus toch mountainbiken) (is makkelijk te doen in Zuid Limburg)

Ik ben toevallig op onderstaande site terechtgekomen:
http://www.12gotrading.com/

waar ze erg goedkoop fietsen kunnen aanbieden van merken die varieren van Target tot Gary Fisher.

Alleen ik als n00b vraag me af:

Zijn de fietsen die hier aangeboden worden goed?

Welk type fiets kan ik het best aanschaffen, welk merk fiets is degelijk en heeft desbetreffende klant ook service te bieden?

K hoop dat iemand hier me hier wat duidelijkheid in kan geven...
thnx alvast!
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Een fiets van 100 Euro is meestal slecht en een van 5000 Euro meestal erg goed. Daartussenin zit nog erg veel.


Oftewel: bedenk eerst in welk budget je ongeveer op zoek gaat. Kijk ook eens in het "bikeadvies" gedeelte.
Trainen is voor mensen zonder talent!
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

ja, een budget was ik vergeten te vermelden... mn budget ligt rond de 400 euro, maar ben meer benieuwd naar het type fiets dat ik t beste kan nemen, en of de fietsen op deze site kwalitatief goed zijn....
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

Ik had deze op het oog, maar nogmaals, ik ben geen kenner: wat spec's:

Fiets zou 600 euro moeten kosten, op die site 340 euro.



Aluminium 7005 frame
21 versnellingen van shimano acera Shimano crankstel
Instelbare achtervering Aluminium downhillstuur
Suntour verende voorvork
Extra stevige aluminium v-brakes
Dubbelwandige aluminium velgen

Afbeelding
Laure/\/s
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 11 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: is verkocht :|
Contacteer:

Nou, ik zeg het wel deze keer: Voor 400 euro zou ik geen full suspension nemen, maar zoeken naar een goede 2ehands, voor 400 euro moet die wel te vinden zijn.
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

als ik nu niet afga op een full suspension systeem maar op bv onderstaande fiets:

Afbeelding

Aluminium 7005 lichtgewicht frame
21 versnellingen Shimano Alivio
Aluminium crankstel
Geveerde voorvork Nishiki Capa
Aluminium v-brakes
Linus 11 aluminium velgen met RVS spaken

K bedoel, is een kwalitatief goed merk voor zover ik heb kunnen ontdekken.. en ook et kosten plaatje mag er zijn toch? 350euro
erikh
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 22:31
Mijn mountainbike: Trek Superfly

12GoTrading hebben wel een aantal aardige fietsen in het assortiment (in de categorie all terrain), maar voor zover ik het kan overzien liegen ze dat ze barsten over de korting die ze aanbieden. Ze geven namelijk de adviesprijs (veel) hoger op dan hij werkelijk is. Ze zitten dan nog steeds onder de adviesprijs, maar helemaal niet zoveel.

Bij een echte fietsenzaak kan je dat soort kortingen ook wel krijgen, of als gratis accesoires laten uitbetalen. En dan krijg je er wel service bij.
Laatst gewijzigd door erikh op do 10 juni 2004, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

kijk... dat zijn reacties :-q zijner meer mensen hier die koopervaring hebben bij dit "bedrijf"

het is idd zo dat de werkelijke prijs niet ZO hoog ligt idd, maar ik denk ook dat ze uitgaan van een reele prijs. je mis tdan idd wel een stukje service en een plekje waa rje makkelijk terecht kunt indien zich er iets voordoet....

Neem een digitale camera en sjek daar e prijsverschillen, die zijn ook onnoemlijk groot...

ik durf het bijna niet te vragen, maar het merk:

Cross

zegt iemand dat uberhaupt iets? :~
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

en dan ook nog eens.. he tis voor mij geen topsport die ik ga beoefenen...

denk meer aan een hobbie :oops:
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

riesj schreef:denk meer aan een hobbie :oops:
Hobby mag geld kosten :D

Maar bijna voor iedereen hier is het hobby hoor, er zijn er maar weinig die er hun brood mee verdienen.

Als ik jouw was zou ik al helemaal geen fully kopen voor jouw budget, en een nieuwe misschien ook niet maar kijken naar een goeie 2e hands waarvan de onderdelen ook nog goed zijn.
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
riesj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 10:57

keuze is gevallen op een gary fisher, wellicht een lichte (marlin) maar allee.

hoop shimano en bontrager afgemonteerd zoals jullie dat zo mooi noemen en nu maar hope dak er een beetje plezier van heb..

toch thnx vor jullie tips :D
MountainRider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 17:47
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

riesj schreef:keuze is gevallen op een gary fisher, wellicht een lichte (marlin) maar allee.

hoop shimano en bontrager afgemonteerd zoals jullie dat zo mooi noemen en nu maar hope dak er een beetje plezier van heb..

toch thnx vor jullie tips :D
De GF Marlin is wel een net beginnersfietske :-q
Live to Ride, Ride to Live, Ride or Die
erikh
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 22:31
Mijn mountainbike: Trek Superfly

volgens mij heb je met die marlin een fiets met een prima frame en een heel aardige afmontage. mocht mountainbiken aanslaan bij je is dat frame het zeker waard om te gaan opwaarderen. goeie keus dus! :}
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Geen fiets via internet laten bezorgen.Je kunt geen afspraken op papier laten zetten,en meestal zijn de voorwaarden erg onduidelijk.Mocht je daar een fiets willen kopen,ga er dan naartoe en ga op je eigen gevoel af i.p.v. de mooie praatjes van de verkoper. Vaak kun je als je langsgaat met een beetje bluf meer van de prijs af krijgen dan waar hij voor wordt aangeboden. Toch vertrouw ik zo'n zaak en niet en zou ik voor een gebruikte bike gaan kijken.Fietsen als Merida en Cross zie je veel te koop staan door particulieren,dus ik denk dat ze niet aan de wensen voldoen. Voor 500 euro kun je beter een gebruikte Sunn,Koga,of zelfs een giant nrs kopen,die toch qua gewicht en afmontage een stuk meer te bieden hebben.Des te beter de bike,des te meer je met plezier gaat fietsen. Er word vaak een carbon bike voor weinig aangeboden,maar trap daar niet in.Het is een licht materiaal,maar scheurt erg snel. Veel mensen met een dure hardtail gaan toch eens hun bike testen op een plek waar hij niet voor geschikt is.Kennis is macht,en ik raad je aan om je eerst te verdiepen in het aanbod,de merken,en kwaliteit van de diverse onderdelen. Soms is een bike met een ouder type frame afgemonteerd met een nieuw type schakelgroep zoals sram x.o. een betere keus dan een nieuwe bike met een Alivio afmontage. Als je een nieuwe bike koopt,en hij bevalt niet,zakt hij binnen een week enorm in waarde,terwijl een redelijke 2ehands na een week voor meestal de zelfde prijs verkocht kan worden als je er zelf voor hebt betaald. Kijk bij gebruikte mtb's vooral naar de wat oudere advertenties. Als mensen het gevoel hebben dat ze met een bike opgescheept zitten,zullen ze sneller met de prijs zakken.Probeer te schermen met interesses in andere bikes,en noem je prijs die je er voor over hebt,en dat je hem voor dat bedrag wilt komen halen. Vermeld dat je wanneer iemand twijfeld of hij/zij akkoord wilt gaan met je bod,ze direct geld in handen hebben,omdat op b.v. marktplaats,kapaza of marktplaza veel mensen een bod doen,maar nooit reageren als een bod wordt geaccepteerd.Succes met je zoektocht. :-q
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Robbie?
<3
Plaats reactie