kapotte helm

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
WwV RuLeZ
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 april 2004, 18:35
Mijn mountainbike: trek4300
Contacteer:

Hee ik heb een helm van het merk mango maar..
van de week liet ik hem perongeluk vallen en nou is er aan de onderkant een stukje van 5 cm ongeveer af.
nou ben ik naar de fietsenmaker geweest en die bood me gelijk aan een nieuwe helm te kopen dikke omzet.
maar ik heb gekeken als je valt hoe je dan moet vallen wil je um breken je moet dan op een stuk ofzo vallen maar als van opzij valt heb je ej nek algebroken wilk je dat stukje breeken .
ik tenminste mijn vader heeft het met montage kit gelijmt en het zit weer keurig maar raden jullie een nieuwe helm aqan of kan ik wel ff nog ermee door fietsen :o
Wie niet snel is moet door rijden:P
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Met een bord voor je kop zou je door kunnen fietsen.
Maar de verstandigen onder ons kopen een nieuwe.
Helaas, dat soort pech heeft iedereen wel eens.
Veel merken hebben wel een soort garantie voor dit soort zaken.
Na een crash kan je het eerste jaar een nieuwe helm kopen voor de halve prijs.
De fietsenmaker waar ik mijn helm kocht had het garantiekaartje niet meegeleverd.
Toeval of....
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

als de schaal echt gebroken is dan zal ik zeker een nieuwe kopen. maar anders zal ik er gewoon mee door fietsen. als er alleen een stukje van de achterkant af is kun je het lijmen, maar de spanning waardoor een helm sterk word is er dan af en zal dus minder kunnen hebben.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Natuurlijk lijkt het een verkooppraatje dat je een helm moet vervangen wanneer ie een keer gevallen is.

Helaas is dat echter niet altijd zo. Sommige voor de helm fatale beschadigingen zijn niet eens zichtbaar (want vanbinnen), bij een zichtbare beschadiging van de orde zoals die jij noemt is vervanging eignelijk beslist noodzakelijk.

Denk je alleen maar in met wat voor een klap de helm neer moet komen wil dat stukje afbreken. Die klap werkt ook door in de rest van de helm en zorgt ervoor dat de structurele sterkte van de helm zeer waarschijnlijk aangetast is.

Oftewel: jammer, maar helaas. Je zult een nieuwe moeten kopen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

bij MET heb je volgens mij 3 jaar garantie maar bij Mango durf ik het echt niet te zeggen. kijk eens in de boekjes ven de helm of eventueel de internetsite.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

bij bell en giro heb je 3 jaar crash garantie (mits je de bon nog hebt)
een helm die bij het op de grond laten vallen al uit elkaar spat lijkt me toch niet echt van goede kwaliteit.
wat gebeurd er bij eenval met 20 km/h.
Ride First Work Later!!
Mattijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 08:31
Mijn mountainbike: Ghost SE

doe er een plastic zak in een beetje tuinaarde en wat leuke bloempjes, en daarna even een nieuwe halen voor die 50 euro wil je toch geen letsel hebben als je valt ??? :-q
Boscrosser
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 1 september 2003, 19:17
Mijn mountainbike: Naamloos geval

bikybiky schreef: een helm die bij het op de grond laten vallen al uit elkaar spat lijkt me toch niet echt van goede kwaliteit.
wat gebeurd er bij eenval met 20 km/h.
Ja doe dan op een muts op die kun je van een 100 meter hoog flatgebouw gooien zonder dat die kapot gaat.
siemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 6 april 2004, 21:36
Mijn mountainbike: gaint xtc II 950 nrs

ik ben met 65km/h gevallen van de fiets door 2 kleine boompjes heen en tegen 1 hele dikke en toen ben ik met de helm tegen grond aan gekomen me helm had t op t eerste gezicht wel overleeft op een paar diepe krassen na na ongeveer 1 week liet k m vallen uit me handen en hij werd in een keer in 3 stukjes verdeeld :-?

ik zou maar gewoon een nieuwe kopen anders breekt ie tijdens een van en dan ben je verder van huis

groetjes siem
gaint xtc II 950 nrs

Clavicula Fraktuur doet erg au
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

lijm tast ook de struktuur van het plastic aan dus door te lijmen word ie alleen maar slapper :-{
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Plaats reactie