Beginnende beginner.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco85
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 14:41
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SL 7.9 SE

Hallo. Ik ben nieuw hier... wat de meeste van jullie wel zal zijn opgevallen. omdat ze me niet kennen :lol:

Maargoed ff to the point.

Ik ben nu een tijdje bezig met fietsen maar ben eigenlijk begonnen met wat aan te kloten in het bos. Nu kwam ik dit tegen:
http://www.mountainbikeadventure.nl/index_clinics.html

Nou is mijn vraag is dat wat? heeft er iemand ervaring mee?? Is het het geld waard??

En zijn er meedere die het van plan zijn ooit te gaan doen? (in de hoop meerdere beginners hier te treffen aangezien ik dan waarschijnllijk alleen ga omdat die andere het waarschijnlijk zowiezo zonde van het geld vind :P)
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

ik begin eigenlijk ook pas met wat serieuzer fietsen, maar het lijkt mij dat dit zonde van je geld is. Hoe meer je zelf fiets hoe mee je jezelf aanleerd (lijkt me)
Gebruikersavatar
Remco85
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 14:41
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SL 7.9 SE

dat leek mij dus ook. maar ik kwam dit tegen en ik vroeg me af hoe andere erover dachten.

Misschien krijg je daar wel van die dingen te horen/te zien waar je zelf niet achter zou komen bijvoorbeeld ... je weet nooit
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

Een clinic lijkt me zeker wel de moeite waard, aangezien er instructeurs bij zijn die al lang fietsen en die kunnen jou dus wijzen op punten waar je rijtechniek nog tekort schiet.
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Mattijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 08:31
Mijn mountainbike: Ghost SE

Tjah als het jouw leuk lijkt om dat te doen (eventueel met een vriend) dan zou ik zeggen, DOEN.... :-q

je houdt er altijd nog een bidon aan over :)
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

marijn schreef:ik begin eigenlijk ook pas met wat serieuzer fietsen, maar het lijkt mij dat dit zonde van je geld is. Hoe meer je zelf fiets hoe mee je jezelf aanleerd (lijkt me)
heb je jezelf op die manier ook Nederlands schrijven aangeleerd?

Anyway: hoewel het niet onmogelijk is om jezelf alles aan te leren, kan een clinic je enorm helpen om binnen korte tijd je techniek behoorlijk op te peppen of bij te schaven.

Daarnaast worden dergelijke clinics meestal gegeven op mooie en erg voor mountainbiken geschikte lokaties.

Geen weggegooid geld lijkt mij, maar wel een opletten of de clinic wordt gegeven door een beetje kundige mensen.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

heb je jezelf op die manier ook Nederlands schrijven aangeleerd?
nee.

maar mn broer is laatst ook naar zo'n clinic geweest en de de 2 van de 4 instructeurs moesten zelf nog leren fietsen
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

bij welk bedrijf was dat?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
marijn
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 14 maart 2004, 13:27

heb werkelijk geen idee. werd georganiseerd vanuit fietsenzaak en sportschool. misschien dat er gewoon personeel van de sportschool instructies gaven. misschien ook meteen de reden waarom het zo slecht was.

maar wel een leuke bidon erbij
Gebruikersavatar
Remco85
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 14:41
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SL 7.9 SE

Misschien ben ik zo naief maar deze gasten organiseren ook hele reizen die heel groot aangeppakt worden op alle niveau's dus dan mag ik toch aannemen dat er goed personeel rondloopt... Of zie ik dat verkeerd??

en mattijs als het niks word toch wel een hele dure bidon ;)
Mattijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 08:31
Mijn mountainbike: Ghost SE

ok maar dat "risico" moet je dan maar voor lief nemen..... :lol:
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Over deze clinic kan ik niet zoveel zeggen, er wordt niks gezegd over de kwaliteiten van de instructeur. Ik zou daar, als je interesse hebt, specifiek naar vragen, oa naar zijn ervaring op MTB-gebied, wat heeft ie al gedaan, hoe vaak geeft hij clinics etc. Naam zou ook mooi zijn.

Je krijgt wel een bike te leen van de organisatie, maar persoonlijk lijkt het me beter om het op je eigen bike te doen.

De advertentie lezend heb ik het idee dat het meer bedoeld is voor een bedrijfsuitje of zo.

Overigens: als je een goedkope bidon wilt, moet je even bij de Kruidvat kijken in de voordeelbakken. Daar ligt momenteel een dubbelpak AXE-deo met gratis Tacx Splash bidon, voor in totaal € 5,98.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Remco85
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 14:41
Mijn mountainbike: Grand Canyon CF SL 7.9 SE

jf schreef:Over deze clinic kan ik niet zoveel zeggen, er wordt niks gezegd over de kwaliteiten van de instructeur. Ik zou daar, als je interesse hebt, specifiek naar vragen, oa naar zijn ervaring op MTB-gebied, wat heeft ie al gedaan, hoe vaak geeft hij clinics etc. Naam zou ook mooi zijn.

...KNIP...
Ik zal eens een mailtje sturen kijken of ik antwoord krijg kan het altijd proberen bedankt voor het advies
jf schreef:...KNIP...

Overigens: als je een goedkope bidon wilt, moet je even bij de Kruidvat kijken in de voordeelbakken. Daar ligt momenteel een dubbelpak AXE-deo met gratis Tacx Splash bidon, voor in totaal € 5,98.
Niet nodig heb er al 4 thuis liggen :D

edit.... bidons dan :wink:
Plaats reactie