Voorstellen wie wat waar hoe?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Max B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 15:37
Mijn mountainbike: Trek 6700
Contacteer:

Beste collegae,

Wie?:
Ik ben Max (35) uit Lelystad.
Wat?:
Ik ben nieuw in deze branche en zoek een goede bike.
Ik ben 1.92, 95 kg en wil lekker aan de bak. Vooral in het bos 8) .
Ik zoek een hardtail fiets van goede duurzame kwaliteit. Ik wil zo'n duizend Euro uitgeven. Hebben jullie een tip?
Waar?:
Ik ben bij de plaatselijke fietsboer geweest maar heb daar niet zoveel vertrouwen in.
Weet iemand een goede winkel in de buurt van Lelystad?
Hoe?:
Ik wil met klikpedalen rijden, is dat aan te raden?
Tevens wil ik weten of ik voor schijf of velgremmen moet kiezen.

Alvast hartelijk dank!
Groeten, Max B.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Hoi Max,

Met jouw budget en eisen zou ik zeker niet naar een fiets met schijven gaan kijken. Schijven zijn een duur onderdeel aan een fiets en dus word er weer bespaard op andere onderdelen.

je zult een redelijk stevige fiets moeten kopen omdat je aan de zware kant bent voor het MTB-en (No offense !!! Ben zelf ook bijna 90 kg.)
Een par sterke wielen zijn een eerste vereiste.

Klikpedalen zijn een uitkomst. Ik zou eerst zonder proberen om wat schakel en remtechniek onder de knie te krijgen, daarna zeker klikpedalen!!!

Wil je nieuw of gebruikt. Er is zat te koop voor 1000 Euro.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Max B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 15:37
Mijn mountainbike: Trek 6700
Contacteer:

Hoi Globe,

Ik ga voor een nieuwe fiets.
Zeker omdat wat aan de zware kant ben wil ik mij goed laten voorlichten.

Groeten van Max