Ook lange noob met vraag

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
lange noob
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 18:22

Hoi, ik zit eigenlijk hetzelfde als de vorige noob, alleen met het volgende verschil.
Wilde ooit een MTB voor de leut, wist niks en heb dus (stom, stom,stom ja) een Matra gekocht :oops:
Nou dat was dus niet zo'n succes zoals jullie begrijpen....
Nu het volgende: komende zomer ga ik met vrienden naar Zuid Frankrijk om te fietsen (is de bedoeling). Omdat we midden tussen de bergen zitten
wilden we eerst racefietsen huren, maar toch voor MTB besloten aangezien mijn maten al goede MTB hebben). Nu heb ik dus eigenlijk een MTB nodig voor rond de 400-500 euro (liefst minder).
Ga hem waarschijnlijk hooguit 2 a 3 maal per maand gebruiken (als ik ook MTB-junk wordt spaar ik wel voor een ECHTE)
en moet dus vnl. deze zomer bergen opkomen (over asfalt) en wellicht wat off road maar niet overdreven veel.

Concreet: Is bijv. een Giant Rincon, Giant Yukon of een Giant Terrago FS2 voldoende voor mijn soort gebruik? Is een Giant Boulder ook in orde voor zo weinig off road gebruik?

Nou, een heel verhaal, barst maar los zou ik zeggen!
impulse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 6 november 2001, 02:00
Contacteer:

ken je er niet een lenen of huren als je em toch maar 2 of 3 keer gaat gebruiken?
Specialized DEMO 9.
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

een giant boulder kan er wel mee door, kijk anders naar tweedehands kan je ook aardig wat leuks voor krijgen.
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
lange noob
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 18:22

Nou, het is niet zo dat ik hem maar 2 of 3 keer ga proberen, maar waarschijnlijk 2 a 3 keer per maand (het komende 1 a 1.5 jaar that is) ivm tijdgebrek en andere sporten.
Mocht ik daarna verder willen met MTB'en (kan ik me voorstellen, jullie vast ook wel), kijk ik dan wel verder.
MTBRudy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 17 februari 2003, 12:14
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 650B

Misschien de Cube Aim iets voor jou. Volgens b2b de beste fiets onder de 500 euro.

http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 6431c2f683
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

een Giant XTC 840 moet er voor dat geld ook wel te vinden zijn en is nog best wel goed. heeft ook hydraulische remmen.
(h)Maarten(h)
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 26 mei 2004, 21:00
Mijn mountainbike: Giant xtc
Contacteer:

hey k zou tog een fiets nemen met een vaste voorvork vooral met klimmen over asfalt wel relaxed verbruik je minder kracht in je voorvork :-D
HOW CAN YOU LIVE WHITOUT BIKING??
Plaats reactie