Heeeeeeeeelp!!!! Ik weet het niet...

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
co_starring
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 10:58

Heej,
ik zou van de zomer graag gaan mountainbiken in de weekends. Daarom heb ik besloten een mountainbike aan te gaan schaffen, ik weet alleen totaal nog niet welke? Heb er ook bijna geen verstand van. Mijn budget is maximaal 800 euro en daarvoor wil ik een gave bike die goed functioneert. Ik gebruik hem alleen in Nederland.
Waar moet ik allemaal op letten bij het kopen van een bike?
Hebben jullie misschien een aantal aanraders voor me, zodat ik weet welke bikes geschikt zouden kunnen zijn voor mij?
Wat voor randaccessoires heb ik allemaal nodig (broek, helm?)?

alvast bedankt!!
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

co_starring schreef:Heej,
ik zou van de zomer graag gaan mountainbiken in de weekends. Daarom heb ik besloten een mountainbike aan te gaan schaffen, ik weet alleen totaal nog niet welke? Heb er ook bijna geen verstand van. Mijn budget is maximaal 800 euro en daarvoor wil ik een gave bike die goed functioneert. Ik gebruik hem alleen in Nederland.
Waar moet ik allemaal op letten bij het kopen van een bike?
Hebben jullie misschien een aantal aanraders voor me, zodat ik weet welke bikes geschikt zouden kunnen zijn voor mij?
Wat voor randaccessoires heb ik allemaal nodig (broek, helm?)?

alvast bedankt!!

Ofschoon 't beter zou passen in Bikeadvies:

- koop een hardtail (fullys in die prijsklasse zijn niet denderend)
- framegrootte!!! (laat een meting doen door de dealer of je doet het zelf via internet -----wrenchscience bijv. ----
- Giant, Kona, Santos, Cube, Specialized etc. etc. etc. (merken genoeg. Shopze)
- Componenten: SRAM is ook fijn spul! Shimano: Deore als je niet al te veel vereist. LX/XT als je gerichter wilt gaan biken/trainen
- Als je een bike op het oog hebt: ga ff andere winkels langs voor een prijsvergelijk (teveel betalen is altijd jammer)
- op overjarige modellen zit vaak een leuke korting op
- een goede 2e hands (maar zou dan iemand meenemen die er verstand van heeft)
- kleding: helm (velen vinden dit 't minimum, maar gebruik 'r zelf geen waar ik train), handschoentjes, schoenen, pedalen, broek,shirt.
Suc6
impulse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 6 november 2001, 02:00
Contacteer:

Specialized DEMO 9.
Marang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 31 maart 2004, 08:25
Mijn mountainbike: Cannondale

Giant XTC 4

Afbeelding

http://www.giantbicycles.nl/nl/030.000. ... model=9992

799 euro ... kun je nog een ijsje halen voor 1 euro :D
co_starring
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 10:58

Bedankt alvast!

Kan iemand me ook iets vertellen wat voor verschillende remmechanismen er zijn? Ik ken namelijk iemand en die heeft een rem die werkt op oliedruk ofzo? Verschillen de mechanismen veel in prijs? Wat heb ik nodig?

Ik ben trouwens 18 en sport veel, mocht dat van enige invloed zijn op de bikes die jullie me aanraden.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum. Er is veel technishe info en discussies te vinden.

zoek dan op schijfremmen, velgremmen, mechanisch, hydraulisch, zulk soort termen
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Plaats reactie